סגן שר החוץ של קוריאה הצפונית, צ'ו סון הוי, אמר היום (חמישי) כי ממשלו של הנשיא ביידן ניסה לאחרונה לפעול לחידוש המגעים עם ארצו, אך הוסיף כי מדובר ב"טריק זול" שלא ייענה עד שוושינגטון תבטל את המדיניות העוינת כלפי קוריאה הצפונית. זאת, ברקע הביקורת שמתחה אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על פעילותה הצבאית של ארה"ב בקוריאה הדרומית וביקורם של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין בסיאול.

ניסיונותיה של ארה"ב ליצור קשר נעשו על ידי שליחת הודעות דואר אלקטרוני והודעות טלפון בדרכים שונות, כולל על ידי מדינה שלישית, אמר צ'ו בהצהרה לסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA. הוא כינה את הניסיונות ליצור קשר "טריק זול", שמטרתו לצבור זמן ולבנות את דעת הקהל.

"מה שנשמע מכיוונה של ארה"ב מאז הופעת המשטר החדש הוא רק תיאוריה מטורפת של 'איום מקוריאה הצפונית' ורטוריקה חסרת בסיס, אמר צ'ו. הבית הלבן אמר מוקדם יותר החודש כי פנה לקוריאה הצפונית, אך לא קיבל תגובה ולא פירט.

צ'ו מתח ביקורת על ארה"ב בעקבות המשך התרגילים הצבאיים ועל כך שהיא מקיימת סנקציות שמטרתן ללחוץ על פיונגיאנג. לדבריו, שום דיאלוג לא יתאפשר עד שארה"ב תגלגל לאחור את מדיניותה העוינת כלפי קוריאה הצפונית ושני הצדדים יוכלו להחליף מילים על בסיס שווה.

השיחות, שנועדו להפחית את המתיחות עם קוריאה הצפונית ולשכנע אותה לוותר על ארסנל הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלה, הגיעו למבוי סתום ב-2019 לאחר סדרה של פסגות היסטוריות בין נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ לקים ג'ונג און.

לאחר פגישתו אתמול עם גורמים רשמיים בסיאול אמר בלינקן כי ארה"ב תשלים את סקירת המדיניות שלה בקוריאה הצפונית בשבועות הקרובים, וכי הן הלחץ והן האופציות הדיפלומטיות מונחות על השולחן.

בנאום שנשא בלינקן הוא האשים את קוריאה הצפונית בביצוע "הפרות מערכתיות ונרחבות" נגד בני עמה. בלינקן ואוסטין אמורים להמשיך בפגישות עם מנהיגי קוריאה הדרומית היום, בטרם יטוסו לאלסקה לשיחות הראשונות של הממשל עם פקידים סינים.

אתמול הזהירה קוריאה הצפונית את ארה"ב ש"לא לגרום לסירחון" אם היא רוצה "לישון בשקט", על רקע תמרונים צבאיים משותפים עם הדרום. זהו מסר ראשון של המדינה המסוגרת מאז השבעתו של הנשיא ג'ו ביידן לפני כחודשיים. בהצהרה שפורסמה בכלי התקשורת בקוריאה הצפונית, קים יו־ג'ונג, אחותו הצעירה של השליט קים, שנחשבת ליד ימינו, יצאה נגד התמרונים הצבאיים שהחלו ב־8 במרץ. משרד ההגנה בסיאול הבהיר שהתרגיל "מתבצע על בסיס שגרתי והוא הגנתי באופיו".