הסתיו מכה באוסטרליה בהצפות היסטוריות, כאשר שירות החיזוי הזהיר אתמול כי מפלס המים בנהרות בצפון מדינת ניו סאות וויילס עלול להגיע לשיא של 60 שנה. עשרות אלפי תושבים באזור סידני נדרשו להתפנות מבתיהם.

מאז סוף השבוע ירדו גשמים רבים בניו סאות וויילס, הכמות הגדולה ביותר שנרשמה בחודש מרץ אי־פעם, ובשל כך הזהירו הרשויות מפני הצפות אדירות כאשר הנהרות היורדים לכיוון סידני עולים על גדותיהם.

על פי הנתונים שנמדדו אמש, נהר נפיאן הגיע לגובה של 10.05 מטר, יותר מאשר ההצפות ההיסטוריות שנרשמו באזור סידני בנובמבר 1961, בעוד מפלס נהר הוקסברי נע בין 11 ל־14 מטר. ההערכות הן שהוא יגיע ליותר מ־15.50 מטר ויגרום להצפות דומות כפי שהיה לפני 60 שנה.

הצפות באוסטרליה (צילום: רויטרס)
הצפות באוסטרליה (צילום: רויטרס)


בשל ההצפות, נקראו יותר מ־17 אלף תושבים המתגוררים ליד הנהרות בפרברים הצפון מערביים של סידני ובאזורים הנמוכים לאורך החוף להתפנות מבתיהם, ועוד אלפים נקראו להיערך לאפשרות של פינוי.

"הגשם שנקבל בימים הקרובים צפוי להיות מעבר לציפיות של כולם", אמרה ראש ממשלת ניו סאות' וויילס גלדיס בריקלין. "לכן, העדיפות הראשונה היא שלאנשים תהיה תוכנית פינוי".

התושבים הודו כי על אף שהם רגילים להצפות, האירוע הנוכחי הוא חסר תקדים. "ראיתי כל מיני סוגי הצפות, אבל אף פעם לא הייתי צריכה להתפנות", אמרה אלן ברבין שמתגוררת בכפר ממערב לסידני במשך יותר מ־40 שנה וסיפרה כי היא עוברת לבית של אחותה עד שהמים ירדו.
 בני הזוג ג'ושוע אדג' ושרה סוארס היו צריכים להתחתן ביום שבת, אולם היום החגיגי הפך לשברון לב כאשר ביתם במונדרוק נסחף בשיטפון. בשל סגירת הכבישים, בני הזוג עדיין מופרדים זה מזה בין שתי עיירות באזור.

"כל מה שאני רוצה זה לנשק את שרה ולתת לה חיבוק, אבל אנחנו עדיין לכודים", אמר אדג'. "ברור שרצינו להתחתן, אבל אנחנו יכולים גם בעוד חצי שנה, 12 חודשים בשנה. זה מה שיש".