התקשורת המצרית דיווחה היום (שישי) כי בהתנגשות בין שתי רכבות צפונית לעיר סוהאג נהרגו 32 אזרחים ונפצעו לפחות 50 נוספים. רשויות הבריאות העבירו למקום 36 אמבולנסים כדי להעביר את הנפגעים לבתי חולים מקומיים במהירות האפשרית, כך נמסר ממשרד הבריאות המצרי. 

רשות הרכבות המצרית עדכנה כי התאונה נגרמה לאחר שבלמי החירום הופעלו על ידי אלמונים וגרמו לרכבת הראשונה לעצור. הרכבת השנייה התנגשה בה מאחור וגרמה לשני הקרונות הקדמיים לרדת מהפסים.  

"הרכבות התנגשו תוך כדי נסיעה לא גבוהה במיוחד, מה שהביא להרס שני קרונות ושלישית להתהפך", אמר גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות רויטרס. 

זירת תאונת הרכבות במצרים (צילום:  REUTERS/Stringer)
זירת תאונת הרכבות במצרים (צילום: REUTERS/Stringer)

במצרים פועלת אחת מרשתות הרכבות הוותיקות והגדולות ביותר באזור, ותאונות שגורמות לאבדות בנפש הן תופעה נפוצה. נשיא מצרים א-סיסי התייחס לתאונה הקטלנית וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתחייב לשים לכך סוף. 

"עקבתי מקרוב אחר התאונה הטרגית שראינו היום, כאשר שתי רכבות התנגשו במחוז סוהאג. הכאב בלבנו היום רק יגביר את נחישותנו לשים קץ לאסון מסוג זה", הבטיח. "הנחתי את ראש הממשלה וכל הגורמים הנוגעים בדבר להיות נוכחים באתר התאונה, לבצע מעקב שוטף ולהודיע לי על כל ההתפתחויות והדיווחים הקשורים למצב".

א-סיסי ציין כי "מובן שכל מי שגרם לתאונה כואבת זו, ברשלנות, שחיתות עיכוב וסחבת או משהו דומה, ללא יוצא מן הכלל - ייענש באופן הולם ליצירת הרתעה", והוסיף: "ברצוני להביע את תנחומיי למשפחות האבלות ולהציע למשפחות הפצועים הזדהות מלאה, תמיכה ותקווה להחלמה מהירה. הוריתי לסוכנויות הנוגעות בדבר לנקוט בכל האמצעים הדרושים ולספק פיצוי הולם למשפחות החללים והקורבנות".