ספינת המכולות שנתקעה בתעלת סואץ חולצה בהצלחה והתנועה במקום חודשה, כך דווח היום (שני) על ידי גורמים מצריים.

מוקדם יותר היום, נשיא מצרים א-סיסי עדכן כי "משבר הספינה שנלכדה בתעלת סואץ הסתיים בהצלחה". רשות התעלה אף הודיעה כי ייתכן שהתנועה בתעלה תשוב לסדרה עוד היום. "על ידי החזרת העניינים למסלולם הרגיל בתעלת סואץ בידיים מצריות, העולם כולו יכול להיות סמוך ובטוח במעבר הסחורה והמצרכים דרך העורק הימי החשוב הזה", הוסיף הנשיא המצרי.

הספינה שחסמה את תעלת סואץ, קרדיט רויטרס

כזכור, שבוע אחרי שנתקעה בתעלת סואץ דיווח הבוקר האתר "בלומברג" כי הספינה "Ever Given" חולצה. לפי חברת השירותים הימיים "אינצ'קייפ", צוותי חילוץ הצליחו לשחרר את הספינה, שחרטומה נפגע משרטון, מגדות התעלה, וכעת היא צפה באופן חופשי. 

מוקדם יותר היום פיטר ברדובסקי, ראש צוות החילוץ של החברה ההולנדית "בוסקאליס", שמסייעת בחילוץ הספינה שנתקעה, הסביר כי אם פעולת החילוץ לא תצליח, יהיה צורך להוציא את המכולות מהספינה. "על מנת להזיז אותה, יוחדרו מים מתחתיה כדי להסיר חול וחרס", סיפר.

בנוסף, אמר כי עצם תחילת החילוץ זה "חדשות טובות", אבל "אני לא אומר שזה יהיה קלי קלות". הוא עדכן גם כי הבוקר הגיעה למקום אונייה גוררת על מנת לסייע בהתנדבות בחילוץ המורכב. 

כזכור, ספינת המכולות הענקית עלתה על שרטון בתעלה המצרית ביום שלישי האחרון לאחר שנתפסה ברוחות של 40 קמ"ש ובסופת חול שגרמה לראות נמוכה ולניווט גרוע. הספינה, שנבנתה ב-2018 והייתה בדרכה מסין לנמל רוטרדם שבהולנד, יצרה פקק ימי ששיבש את תנועת הספינות וגרם לעיכובים במשלוחי סחורה רבים. 
 
רשת CNN דיווחה ביום שישי כי רשויות תעלת סואץ צריכות להסיר כ-20 אלף מטרים מעוקבים של חול, כדי להצליח לשחרר את הספינה. ניסיונות החילוץ כללו שימוש בשני מחפרים, תשע סירות גרירה וארבעה דחפורים על גדות התעלה.