משפט הרצח של ג'ורג' פלויד, שנחנק למוות על ידי השוטר דרק שאובין, המשיך הבוקר (רביעי) עם שלב עדויות נוסף. שישה אנשים שנכחו בזירה בעת שהשוטרים תקפו את פלויד בן ה-46, עלו להעיד בפני צוות התביעה והמושבעים. בהם, ילדה בת תשע, שלוש תלמידות תיכון שחלקן מתחת לגיל 18, כבאית מקומית ואדם נוסף. 

בין העדויות, נשמעה גם זו של האדם שביצע את שיחת הטלפון למשטרה הישר מהזירה. הקלטת השיחה הושמעה בדוכן, ואף הובילה לכך שהעד הזיל דמעות. "הרגו אדם כשהיה כפות באזיקים. הוא (השוטר) הצמיד את ברכיו על צווארו כל הזמן, הוא צעק שהוא לא יכול לנשום, הוא לא התנגד למעצר או עשה דבר", כך נשמע בהקלטה משיחת הדיווח למשטרה.

תיעוד חניקתו למוות של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר. צילום: רשתות חברתיות

"הייתי עצובה וגם חשתי כעס", תיארה הילדה בת התשע שנכחה בזירה בה ג'ורג' פלויד נשם את נשימתו האחרונה. "זה הרגיש כאילו הוא לקח ממנו את נשימתו, הוא פגע בו", תיארה. הכבאית שיתפה: "אני הבנתי שאני עדה לרצח. ניסיתי לחשוב בקור רוח, ניסיתי להיות אסרטיבית, הייתי נואשת לעזור לו".

דרנלה פרייזר בת ה-17, תיעדה במצלמה האישית שלה את הרגעים בהם השוטר שאובין הצמיד את ברכיו לצווארו של פלויד וסיפרה על תחושות החרדה שחוותה והאשמה על כך שלא הייתה מסוגלת להתערב. היא סיפרה בדמעות כי הרגישה שזה יכול היה להיות כל אחד מבני משפחתה. "במשך לילות התנצלתי שוב ושוב בפני ג'ורג' פלויד במחשבותיי, על כך שלא עשיתי די כדי למנוע זאת, על כך שלא הצלתי את חייו".

חלק מן המושבעים במהלך העדויות הביעו אי נוחות לנוכח הדברים, חלקם אף היו נראים מזועזעים. חלק מן העדים שיתפו שפחדו להתעמת מול השוטרים המקומיים שתפסו את פלויד, ותיארו אותו כמי שהתחנן על חייו עד שאיבד את נשימתו. "זהו חוסר צדק", אמרה פרייזר בת ה-17 לתובע המרכזי. 

התובעים בתיק הביעו חששותיהם כלפי הנערות שהעידו, מפאת גילן הצעיר. העדויות שנשמעו מפיהן תיארו כיצד הן חוו את מותו של פלויד בידי השוטר, כאשר הגיעו למקום כדי לקנות ממתקים.

עדה נוספת, בת 18, תיארה גם היא את רגעיו האחרונים של פלויד. בעדותה סיפרה שתיעדה את רגעיו האחרונים של פלויד וצפתה בגלגול עיניו, עד אשר הפסיק לנוע. "הרגשתי חסרת אונים, סיפרה. צעירה נוספת, טענה שזעקה לעבר השוטרים: "למה אתם עדיין מעליו? הוא לא עשה שום דבר", ותיארה כיצד ג'ורג' פלויד הפסיק לדבר, ועיניו נסגרו.

כזכור, ביום שני האחרון נפתח שלב העדויות במשפטו של השוטר לשעבר שאובין, שברכיו היו על צווארו של ג'ורג' פליד למשך תשע דקות כאשר עצר אותו בחודש מאי 2020. צוות ההגנה המשיך לטעון כי מותו של פלויד נקבע ממנת יתר, ולא בגלל פעולת השוטר. שאובין בן ה-45 הכחיש את האישומים המיוחסים לו בגין רצח ותקיפה.