עוצר הוטל אתמול (שישי) בגבעת הקפיטול בוושינגטון עקב איום ביטחוני במהלכו נהרג שוטר ושוטר נוסף נפצע. מדובר בשוטר השני שנהרג השנה בגבעת הקפיטול. שמו של השוטר שנהרג הוא וויליאם "בילי" אוואנס, שוטר בעל ותק של 18 שנים ואבא לשניים. על פי גורמים רשמיים, השוטר השני שנפצע באירוע נמצא במצב יציב ואינו בסכנת חיים.

על פי דיווחים שונים,  שמו של החשוד באירוע הוא נואה גרין, בן 25 מווירג'יניה, ככל הנראה ללא רקע פלילי קודם. אחיו של גרין אמר לוושינגטון פוסט כי המשפחה הייתה מודאגת ממצבו הנפשי. בנוסף, על פי חלק מהדיווחים, החשוד הפיץ בעמוד הפייסבוק שלו תכנים המדברים על "קץ הזמן" ושליטה מוחית של הממשלה באנשים. 

על פי הפרסומים שלו, גרין היה מובטל ונהג לשבח את מנהיג "אומת האיסלאם" לואיס פרחאן, אותו כינה ''המשיח" ואף לשתף סרטונים שלו ברשת. מפייסבוק נמסר כי לאחר הפיגוע הוסרו עמודים ברשת החברתית ובאינסטגרם.

המשטרה קיימה תדרוך לתקשורת בו תיארה את האירוע: "החשוד נכנס למה שאנו מכנים המחסום הצפוני בקפיטול, האיץ את הרכב לעבר שני שוטרים ופגע במחסום. לאחר מכן, החשוד יצא מהרכב עם סכין בידו לכיוון השוטרים, שירו בו למוות. השוטרים שנפצעו פונו לבית החולים ושם אחד מהם מת מפצעיו".

זירת האירוע בגבעת הקפיטול (צילום: רשתות חברתיות)

לפי הדיווחים, העוצר הוטל לאחר שרכב ניסה לפרוץ מחסום, האיץ ופגע בשני שוטרים. עוד דווח כי לאחר מכן החשוד יצא מהרכב, שלף סכין וניסה לדקור את השוטרים, ואז נורה למוות. משטרת הקפיטול מסרה כי הוא פונה לקבלת טיפול רפואי במצב אנוש, אך מת מפצעיו. בנוסף, שני שוטרים נפצעו ואחד מהם מת מפצעיו. בכיר בכוחות הביטחון אמר ל-CNN כי לפחות שוטר אחד נדקר. 

רשתות הטלוויזיה האמריקאיות ציינו כי הנשיא ביידן נמצא מחוץ לעיר, בקמפ דיוויד, ואינו נמצא באזור הקפיטול. 

כוחות הביטחון בגבעת הקפיטול (צילום: רויטרס)