מספר גדול של אנשים מפגין היום (שבת) במרכז לונדון וב-24 ערים ועיירות אחרות ברחבי בריטניה נגד הצעת חוק שלטענתם תפגע בזכות להפגין בממלכה הבריטית. ההצעה , שעברה בקריאה שניה בפרלמנט בחודש שעבר, תקל על המשטרה בבואה להשבית או לאסור על מחאות שלוות אם הן עלולות לשיטתם להפוך לפרועות למדי.

מפגינותבלונדון, היום (צילום: REUTERS/Hannah McKay)
מפגינותבלונדון, היום (צילום: REUTERS/Hannah McKay)

המתנגדים להצעה כינו אותה ככזו שתוקפת את זכות המחאה, ושמביאה את המשטר בממלכה צעד נוסף לעבר משטר סמכונתי, אוטריטרי. הם הזהירו כי יחד עם השינויים במערכת המשפט, מאזן הכוחות עתיד להיות מוטה כלפי הרשויות, וישחק את חירויות הפרט. המשטרה בלונדון הזהירה אנשים מפני השתתפות במחאות, וכתבה מכתב גלוי שפורסם כי כל מי שמשתתף בכינוס המפר את תקנות הקורונה עשוי לבצע עבירה.

ההפגנות מגיעות לאחר שהמשטרה בבריסטול שלחה בחודש שעבר כלבים והשתמשה בציוד לפיזור הפגנות כדי לפנות את הרחובות גדושי המפגינים בעיר שלוש פעמים בתוך שבוע. תקנות הקורונה הוקלו מאז בבריטניה, והמחאות הפכו חוקיות באנגליה ובווילס, מה שמספק למארגני המחאה לנקוט בצעדים שיגבילו את העברת הנגיף בהפגנה. 

ההפגנה היום בלונדון (צילום: REUTERS/Hannah McKay)
ההפגנה היום בלונדון (צילום: REUTERS/Hannah McKay)

בין המשתתפים בהפגנה ניתן למצוא את ג'רמי קורבין, מנהיגה לשעבר של מפלגת הלייבור וראש האופוזיציה בפרלמנט הבריטי, חברי פרלמנט נוספים מטעם המפלגה, נציגים של ארגוני זכויות אדם כמו "Black Lives Matter", "המרד בהכחדה" ועוד.