על פי דיווח שפורסם אמש (שבת) בעיתון וושינגטון פוסט, הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר ו-20 נוספים בחשד לתכנון ניסיון הפיכה, אותו כינו גורמים רשמיים כ"איום על יציבותה של המדינה". על אף הכחשות מצד ירדן, הנסיך חמזה בן חוסיין פרסם סרטון ששודר ב-BBC בו טען כי הוא במעצר בית וביתו נותק מאינטרנט כדי שלא יוכל ליצור קשר עם אף אחד. "התבקשתי לא לצאת מהבית שלי בטענה שהעברתי ביקורת על הממשל בפגישות שערכתי או ברשתות החברתיות שקשורות אליי. למרות שלא הייתי קשור לזה אמרו לי שזו אזהרה ברורה".

עוד נמסר כי בין העצורים נמצא גם באסם עוודאללה, איש אמון ותיק של המלך ששימש בעבר כראש לשכה של בית המלוכה והפך לימים לשר האוצר, ושריף חסן בן זייד, בן למשפחת המלוכה. מעבר לשמותיהם, לא נמסרו פרטים נוספים רשמיים.  

בעקבות הדיווחים ירדן העבירה היום הודעה לישראל כי "המצב בשליטה" לאחר גל המעצרים ואין שום איום על יציבות הממלכה. גורמים ישראליים אמרו שההודעה הועברה על ידי אנשי צבא ירדן לעמיתיהם הישראלים.

עוד על פי חלק מן הדיווחים, הנסיך חמזה בן חוסיין נמצא כעת בחקירה תחת הגבלות בארמונו בעמאן בחשד כי תכנן להדיח את אחיו החורג, המלך עבדאללה. עם זאת, סוכנות הידיעות הממלכתית בירדן, פטרה, דיווחה כי כוחות הביטחון הירדניים עצרו יועץ לשעבר של המלך עבדאללה, בן למשפחת המלוכה ואחרים מטעמי "ביטחון", ‏אך הנסיך חמזה לא עצור ולא הוטלו עליו הגבלות. 

הרמטכ"ל הירדני, יוסף אחמד אל-חוניטי, הדגיש מאוחר יותר כי הנסיך חמזה לא נעצר, אלא התבקש להפסיק מהלכים ופעילויות שינוצלו לפגיעה בביטחון וביציבות של ירדן במסגרת חקירות כוללות ומשותפות של מנגנוני הביטחון.

בתוך כך, מדינות ערב ובהן בחריין, סעודיה ומצרים ולבנון שלחו הודעות חיזוק לירד.  "אנו עומדים לצד ירדן ותומכים בהחלטותיו של המלך עבדאללה לשמור על בטחון מדינתו", מסרו בסעודיה.