האסיפה הלאומית בירדן התכנסה היום (ראשון) לדיון בהתרחשויות האחרונות שאירעו במהלך הלילה, לנוכח הדיווחים על אודות מעצרם של עשרות חשודים, בהם יורש העצר, בגין "איום על יציבותה של המדינה". בתוך כך, דוברי הממשל, הבהירו את העמדות הרווחות: "ירדן תפעל בתקיפות נגד כל מי שינסה לערער את ביטחונה".

בתוך כך, על פי דיווח באתר החדשות הירדני "עמון" אשר ציטט מקור בכיר בחקירה, קצין מוסד לשעבר בשם רועי שפושניק, יצר קשר עם אשתו של הנסיך חאמזה בין אל חוסיין בשבת בערב והציע לה דרך להימלט מירדן בעזרת מטוס פרטי, לכל יעד בעולם אותו היא תבקש. על פי פרסום בוואלה!, שפושניק בן ה-41 אישר כי אכן הציע שיעזור לאשתו של הנסיך חמזה בן חוסיין ולמשפחתה להתפנות מירדן, אך טען כי מעולם לא שירת במוסד.

שר החוץ של ירדן איימן א-ספדי מסר היום הודעה רשמית על גל המעצרים ואמר כי כוחות הביטחון עקבו במשך תקופה ארוכה אחרי פעולות של הנסיך חמזה בן חוסיין, באסם עוודאללה וחסן בן זאיד ששמו לעצמם למטרה לפגוע בביטחון וביציבות הממלכה במטרה "להשמיד את ירדן". בנוסף אמר כי מדינה זרה פנתה אתמול לאשתו של הנסיך חמזה והציע לה לעזוב את המדינה במטוס פרטי.

דובר הפרלמנט, עבדל מוניים אל-אוודאט אמר: "ירדן עמידה בפני תככים ומרידות". זאת ועוד, דובר הסנאט, פייסל אל-פייז, הבהיר גם הוא: "לירדן יש קווים אדומים. אנו מגבים את עמדת המלך עבדאללה באשר לשמירה על ביטחונה ויציבותה של המולדת. ירדן תשאר מדינה יציבה ובטוחה".

המלכה נור, אשתו של המלך המנוח חוסיין שבנה הנסיך חמזה נעצר במסגרת האירוע, כינתה את ההאשמות נגדו: "לשון הרע". היא הוסיפה:  "מאחלת שהאמת תחשף והצדק ייעשה, למען כל אותם הקורבנות".



גם במשרד החוץ של איראן התבטאו בעניין זה: "אנו מתנגדים לחוסר היציבות הפנימית בירדן ולהתערבות הזרה. הלחץ הבינלאומי וחוסר היציבות במזרח התיכון תורמים לישראל, ניתן לאתר את טביעת האצבע שלה בכל המרדה במדינות האסלאם".

כזכור, על פי דיווח בעיתון וושינגטון פוסט, הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר ו-20 נוספים בחשד לתכנון ניסיון הפיכה, אותו כינו גורמים רשמיים כ"איום על יציבותה של המדינה". על אף הכחשות מצד ירדן, הנסיך פרסם סרטון ששודר ב-BBC בו טען כי הוא במעצר בית וביתו נותק מאינטרנט כדי שלא יוכל ליצור קשר עם אף אחד. "התבקשתי לא לצאת מהבית שלי בטענה שהעברתי ביקורת על הממשל בפגישות שערכתי או ברשתות החברתיות שקשורות אליי. למרות שלא הייתי קשור לזה אמרו לי שזו אזהרה ברורה".

המלכה נור (צילום: REUTERS/Jean-Paul Pelissier)
המלכה נור (צילום: REUTERS/Jean-Paul Pelissier)