לאחר שאיראן אישרה כי ספינה שלה הותקפה, גורמים אמריקאים אמרו הלילה (רביעי) לעיתון הניו יורק טיימס כי היא זו שתקפה את הספינה כנקמה. על פי הדיווח, ישראל הודיעה לארה"ב כי תקפה את הספינה Saviz. עוד דווח כי ישראל טענה בפני האמריקאים כי התקיפה נעשתה כתגובה על תקיפת שתי ספינות בבעלות ישראלית בחודש שעבר. 

אמש, סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "תסנים" אישרה את הדיווחים לפיהם ספינת המשא "סאביז" שמשמשת את משמרות המהפכה של איראן הותקפה בים האדום ממערב לחופי תימן. לפי החשד, האונייה משמשת לאיסוף מודיעין על סעודיה ותימן עבור המורדים החות'ים, מהווה מעין חדר מבצעים צף בים האדום ומוכרת לגורמי ביון במערב ככלי שיט המשמש את משמרות המהפכה לריגול ומעקב אלקטרוני.

לפי דיווח בסוכנויות הידיעות רויטרס, גורמים אלמוניים שצוטטו ברשת "אל ערביה" סיפרו כי ספינת המטען שהותקפה סמוך לחופי אריתריאה הייתה מעורבת בפעילות משמרות המהפכה, אך לא סיפקו הוכחות שיתמכו בדבריהם. ב"רויטרס" ציינו כי לא עלה בידיהם לוודא את הדיווח וכי בכירים איראניים לא היו זמינים למתן תגובה מיידית. בכירים בארה"ב הצהירו כי אין לארה"ב קשר לתקיפה.

כאמור, על פי הדיווחים מדובר בספינת ביון ומודיעין של משמרות המהפכה שנפגעה באופן קשה ביותר כתוצאה מהתקיפה. במערכת הביטחון ובדרג המדיני שמרו על שתיקה מוחלטת וישראל הרשמית לא לקחה אחריות על האירוע. כך או כך, מהדיווחים הזרים על הפגיעה באונייה האיראנית, נראה כי רף התגובה כנגד האיראנים הוחרף ועלה עוד מדרגה מבחינת היעד, אופי הפגיעה והמיקום של הפעולה.

פעולות מהסוג הזה, ניתן להניח, מתוכננות כך שלא תהיה בהם פגיעה בחיי אדם, אבל השינוי הוא בכך שהפעם לכאורה הפעולה הייתה ככל הנראה כנגד אונייה צבאית ולא כנגד ספינה שהובילה נפט או אוניית סחר עם מכולות רבות שבהן גם מוסלק נשר המיועד להגיע לסוריה ולחיזבאללה.

בשנתיים האחרונות מיוחסות לישראל עשרות פעולות כנגד אוניות איראניות. עד לאחרונה הפעולות הללו נשמרו בשקט מוחלט ונראה היה שלכל הצדדים היה אינטרס לשמור על עמימות בנושא זה. לאחר פרסום בחודש שעבר בוול סטריט ג'ורנל שחשף טפח מהפעילות הישראלית, נראה שהזירה הימית מתחממת והאירנים פגעו פעמיים בספינות זרות שנמצאות בבעלות של אנשי עסקים ישראלים. לאחר הפגיעה בשבוע שעבר באונייה שנמצאת בבעלות איש העסקים אודי אנג'ל, בישראל אמרו שתגיע על כך תגובה.