רק 30 אנשים יורשו להשתתף בהלוויתו של הנסיך פיליפ, שהלך לעולמו ביום שישי האחרון, כך דיווח היום (ראשון) ה"סאן" הבריטי. על פי הדיווח, ההלוויה המלכותית של הדוכס מאדינבורו תיערך ביום שבת במתכונת מצומצמת לאור ההגבלות החלות על בריטניה עקב מגפת הקורונה.

בעוד שבני משפחה קרובים יהיו נוכחים בטקס האשכבה והקבורה של בעלה של המלכה אליזבת, סביר להניח שהנינים של המלכה והנסיך יישארו בבית ולא ייקחו חלק בטקס.

על פי הדיווח מסתמן כי המוזמנים שילוו את הדוכס מאדינבורו בדרכו האחרונה הם רעייתו המלכה כמובן, בנו צ'ארלס הנסיך מוויילס ורעייתו הדוכסית מקורנוול קמילה פרקר-בולס, סגן האדמירל סר טימותי לורנס הדוכס מיורק והרוזן מווסקס, הרוזנת מווסקס ליידי לואיז וינדזור ושלושת ילדיהם, הדוכס והדוכסית מקיימברידג' הלא הם הנסיך וויליאם וקייט מידלטון,  הנסיך הארי, הנסיכה ביאטריס ובעלה אדוארדו מפלי מוזי, הנסיכה יוג'יני ובעלה ג'ק ברוקסבנק, הנסיכה אלכסנדרה, הדוכס והדוכסית מגלוסטר, הדוכס והדוכסית מקנט, הנסיך והנסיכה מקנט, הרוזן מסנודון וליידי שרה צ'אטו אוכרי בריגדיר ארצ'י מילר-בקוול ובני משפחה נוספים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע כבר אמש כי לא ישתתף בטקס כדי לאפשר לבן משפחה אחר ללכת במקומו ואילו רעייתו של הנסיך הארי, מייגן מרקל, תישאר בארצות הברית בשל הוראת רופאיה עקב הריונה.

בוריס ג'ונסון מספיד את הנסיך פיליפ, קרדיט BBC

הלווייתו של הנסיך תועבר בשידור חי כאשר בנו הנסיך צ'ארלס ויורש העצר יוביל את התהלוכה לקפלה בטירת וינדזור, שם ייערך הטקס.

על פי הדיווח, המלכה שהתה לצדו של בעלה בזמן שהאחרון הלך לעולמו, ואת ימיו האחרונים הוא העביר כשהוא "נהנה מאור השמש".

הנסיך אנדרו, בנם של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, אמר מוקדם יותר היום כי אמו תיארה את מותו של אביו כמוות ש"הותיר חלל עצום בחייה". "אני חושב שאפשר להגיד שאיבדנו את הסבא של האומה", אמר.