המתקפה על הכור הגרעיני בנתנז תוכננה זמן רב לפני חידוש שיחות הגרעין בין איראן למעצמות, כך נודע לג'רוזלם פוסט. על פי הדיווח, בזמן תיכנון המבצע, עדיין לא היה ידוע אם ומתי ארצות הברית ואיראן יחזרו לדון בהסכם הגרעין, אם כי היה ברור שזאת הכוונה של הנשיא ג'ו ביידן וממשלו. 

עם זאת, ייתכן שהאור הירוק למבצע ניתן בהתאם לתחילת הדיונים בווינה בין טהרן לוושינגטון על חזרה להסכם הגרעין מ-2015, ושממנו פרשה ארצות הברית בעת כהונת הנשיא דונלד טראמפ. 

הלילה דווח בניו יורק טיימס כי התקלה ברשת החשמל של מתקן העשרת האורניום בנתנז היא תוצאה של פעולת חבלה מתוכננת של ישראל, שבוצעה על מנת לפגוע ביכולתם של האיראנים לייצר אורניום.

שני גורמי מודיעין התייחסו לנזק שנוצר ואמרו כי למשטר בטהרן ייקחו תשעה חודשים לתקן את הנזק שנגרם לאתר העשרת האורניום. הם ציינו עוד כי ה"תקלה" נגרמה מפיצוץ גדול שהחריב לחלוטין את מערכת הכוח הפנימית העצמאית והמוגנת מאוד, המספקת צנטריפוגות תת קרקעיות המעשירות אורניום.

הבוקר התייחס ל"תקלה" בכור שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, שהאשים את ישראל בתקיפה ואיים בפרלמנט האיראני כי מדינתו "תנקום על הפעולות שישראל אחראית להן. הם רוצים לפגוע בהצלחה שלנו, אך לא נאפשר זאת". 

"גורמים פוליטיים וצבאיים אמרו בבירור שהם לא יאפשרו להתקדם בהסרת הנקציות, וכעת הם חושבים שהם משיגים את מטרתם. אך הציונים יקבלו את תגובתם בהמשך", הוסיף זריף.