עבאס אסלאני, דובר המועצה האיראנית לביטחון לאומי באיראן פרסם היום (שני) הודעה של ראש תכנית הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, לפיה מערכת החשמל לשעת חירום נכנסה היום לשימוש ודברים אחרים ימשיכו להתקדם. הוא צייןעוד כי "העשרת האורניום בנתנז לא נעצרה ומתקדמת במרץ. יש לשקול מחדש חלק מהמכונות שהוצאו משימוש".

סאלחי התייחס לדיווחים הבוקר, לפיהם ייקחו לפחות תשעה חודשים עד לחזרת הפעילות הגרעינית בנתנז: "הם אמרו כי הפעילות הגרעינית של איראן בנתנז תתעכב בתשעה חודשים, אבל אני מדגיש שחלק ניכר מהחבלה של האויב תתוקן והרכבת לא תעצור. לא משנה קרה, פיצינו על זה בשיעור גבוה יותר ממה שזה היה בכמה אחוזים".
 
עוד הוסיף כי "בימים הקרובים יתוקן חלק משמעותי מהחבלה בנתנז. אנו מחליפים צנטריפוגות שבורות בסוגים חדשים ומותאמים ומוסיפים מכונות IR1 חדשות שיעילות עד 50% יותר בהעשרה. אנו בונים כמה אולמות בלב ההר". 

כזכור, הדיווח על עיכוב של תשעה חודשים פורסם הבוקר בניו יורק טיימס, שם גם נטען כי הפסקת החשמל היא פעולה ישראלית מכוונת. בשל כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, האשים  גם הוא את ישראל ואיים בפרלמנט האיראני כי מדינתו "תנקום על הפעולות שישראל אחראית להן. הם רוצים לפגוע בהצלחה שלנו, אך לא נאפשר זאת". כשעה לאחר מכן הודיעו: "זיהינו את האדם האחראי להפסקת החשמל באחד האולמות בנתנז, ננקטים צעדים הכרחיים על מנת לעצור אותו". 

"גורמים פוליטיים וצבאיים אמרו בבירור שהם לא יאפשרו להתקדם בהסרת הנקציות, וכעת הם חושבים שהם משיגים את מטרתם. אך הציונים יקבלו את תגובתם בהמשך", הוסיף זריף.