איראן הגישה לאו"ם תלונה נגד ישראל, בגין התקלה במתקן הגרעיני בנתנז, כך על פי דיווח הערעב (שני) ברשת "אל-ערבייה". כזכור, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף האשים את ישראל בתקיפת מתקן העשרת האורניום בנתנז, ואיים בפרלמנט האיראני כי מדינתו "תנקום על הפעולות שישראל אחראית להן. הם רוצים לפגוע בהצלחה שלנו, אך לא נאפשר זאת". כשעה לאחר מכן הודיעו: "זיהינו את האדם האחראי להפסקת החשמל באחד האולמות בנתנז, ננקטים צעדים הכרחיים על מנת לעצור אותו". 

כמו כן, בבית הלבן הצהירו הערב כי ארצות הברית לא הייתה מעורבת בפעולה במתקן הגרעין בנתנז. עוד הוסיפו כי לא תינתן תגובה נוספת באשר לסיבות האירוע. בהודעה אף טענו כי "ארצות הברית ממוקדת ביחסיה הדיפלומטיים עם איראן באשר לקידום השיחות בעניין הסכם הגרעין".

הפיצוץ בכור בנתנז. צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, בחדשות 13 דיווחו כי הפעולה בנתנז נעשתה על ידי מטען שהונח בצמוד לצומת המרכזית ממנה יוצא החשמל לכל המתקן. בשעה 04:00 לפנות בוקר ביום שבת, בעת ששהו במקום כ-1000 בני אדם, התפוצץ המטען וניתק את החשמל. האיראנים פינו את כל העובדים במקום מחשש למטענים נוספים ורק לאחר שווידאו כי המטען היה בודד, חזרו העובדים פנימה.

בנוסף, זריף פרסם בחשבון הטוויטר שלו מכתב, אותו שלח לכל החברות במועצות הביטחון של האו''ם. במכתב, הטיל זריף את האחריות לפיצוץ בנתנז על ישראל והאשים כי הפעולה נחשבת למעשה של טרור ופשע מלחמה. השר התעקש כי ישראל איימה, וכעת פועלת באופן ישיר, על מנת לסכל את השיחות בנושא הסכם הגרעין בינה לבין ארצות הברית.


כזכור, ביום ראשון דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, בחרוז קאמלבאנדי דיווח לסוכנות הידיעות "פארס" על תקלה ברשת החשמל של מתקן העשרת האורניום בנתנז. הוא הוסיף כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהתקלה, וכן אמר כי האירוע נמצא בחקירה. בהמשך, הערוץ "איראן אינטרנשיונל" דיווח על שריפה שפרצה במתקן הגרעין התת קרקעי בנתנז.