עבאס ארקצ'י, הנציג האיראני הבכיר במו"מ בנושא הגרעין, אמר היום (שלישי) כי "במתקן הגרעיני בנתנז יופעלו עוד אלף צנטריפוגות נוספות". הוא צוטט בטלוויזיה הממלכתית כשהוא מציין כי "איראן הודיעה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי החלה בהעשרה של אורניום ברמה של 60 אחוזים". על פי התקשורת באיראן, ההעשרה תתחיל מחר ותתבצע בכמות ראשונית וקטנה. לא ברור האם זה יקרה בנתנז או בפורדו.

בתוך כך, פריידון עבאסי, ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, סיפק פרטים נוספים על הנזק בתקרית בנתנז. "באתר ממוקמת תחנה המספקת חשמל למרתף, בעומד של כ-40-50 מטרים מתחת לאדמה. המרתף נמצא מתחת לאדמה ובנוי בצורה חזקה כך שלא יהיה ניתן להרוס אותו באמצעות טילים ומתקפות מהאוויר. הוא צוטט ב"טהראן טיימס" כשהוא מפרט ניסיונות של האויבים לחבל במתקן, החל ממתקפת סייבר, ועד חבלה שבוצעת ע"י סוכנים או ע"י שליחת ציוד פגום.

בהמשך הוא ציין כי כאשר ישנה בנייה תת קרקעית מהסוג שלא ניתנת להשמדה באמצעות תקיפה אווירית, או באמצעות טילים, האויב נוקט בשיטות "רעות", כפי שהיו באתר בנתנז.

בנימין נתניהו על איראן במהלך אירוע הרמת כוסית. צילום: רועי אברהם/ לע"מ

מוקדם יותר היום, אלירזה זקני, ראש מרכז המחקר של הפרלמנט האיראני (מג'לס) וחבר הפרלמנט לשעבר, אמר כי כמה אלפי צנטריפוגות כמו גם מרבית ממתקני ההעשרה במדינה נפגעו והושמדו במהלך האירוע ביום ראשון באתר הגרעין בנתנז. הוא ציין כי מטענים הוטמנו ב"שולחן עם ציוד רגיש" במתקן הגרעיני בנתנז.

כאמור, המתקפה ההרסנית השנייה בתוך פחות משנה על המתקן הגרעיני בנתנז, תוארה תחילה על ידי בכירים באיראן כ"תקלה ללא נפגעים". אך עם הדיווחים בתקשורת הישראלית ובארה"ב על היקף האירוע, גם טהרן מדברים כעת על האפשרות של "אסון אנושי וסביבתי". גורמים ממשלתיים איראנים הדגישו את הצורך ב"נקמה" בישראל על תפקידה, לכאורה, באירוע.

בראיון ששודר בטלוויזיה  של הרפובליקה האיסלאמית, התייחס זקני לנושא ההסתננות למתקני הגרעין של איראן, אך מערכת הביטחון של הרפובליקה האיסלאמית קלטה זאת.