רשת "אל מיאדין" המקורבת לחיזבאללה דיווחה היום (שלישי) כי אונייה בבעלות ישראלית הותקפה בקרבת נמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. מהפרסומים עולה כי מדובר בספינה בשם Hyperion השייכת לחברת PCC הישראלית.

כלי השיט המדובר נמצא בבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר, והיא הוחכרה לחברה זרה. היא שטה תחת דגל זר כאשר אין על סיפונה צוות זר בלבד. כמו כן, הנתיב בו שטה אינו נתיב לישראל. מדובר בפעם השלישית בתקופה האחרונה בה מתרחשת תקיפה של אונייה בבעלות ישראלית.

הספינה Hyperion (צילום: חברת vesselfinder)
הספינה Hyperion (צילום: חברת vesselfinder)

האירוע מתרחש כשבוע לאחר האירוע בו הותקפה ספינה איראנית בשם Saviz, ומספר ימים לאחר מכן פרסם הניו יורק טיימס כי ישראל היא זו שתקפה את כלי השיט. עפ"י הדיווח, המסתמך על גורמים אמריקאי, ישראל הודיעה לארצות הברית על תקיפת הספינה. עוד דווח כי ישראל טענה בפני האמריקאים כי התקיפה נעשתה כתגובה על תקיפת שתי ספינות בבעלות ישראלית בחודש שעבר.

בשנתיים האחרונות מיוחסות לישראל עשרות פעולות כנגד אוניות איראניות. עד לאחרונה הפעולות הללו נשמרו בשקט מוחלט ונראה היה שלכל הצדדים היה אינטרס לשמור על עמימות בנושא זה. לאחר פרסום בחודש שעבר בוול סטריט ג'ורנל שחשף טפח מהפעילות הישראלית, נראה שהזירה הימית מתחממת והאירנים פגעו פעמיים בספינות זרות שנמצאות בבעלות של אנשי עסקים ישראלים.