נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע הערב (שלישי) כי כוחות הצבא האמריקאי יסוגו מאפגניסטן עד ל-11 בספטמבר השנה. בתוך כך, על פי הודעת הבית הלבן, הנשיא שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והציע לו להיפגש בחודשים הקרובים במדינה זרה.

על פי ההודעה, השניים ניהלו שיחת טלפון, בה הדגיש הראשון את מחויבותו לאוקראינה לאור המתיחות בגבול בין המדינות ואף קרא להפסקת להפסקת ההסלמה. ביידן הביע דאגה כלפי התגברות הכוחות הרוסים באזור כרים.

בנוסף הבהיר ביידן כי ארצות הברית תפעל ביד קשה על מנת להגן על האינטרסים הלאומיים שלה, בתגובה לפעולות מצדה של רוסיה, כדוגמת תקיפות הסייבר ומעורבותה בבחירות האמריקאיות. עם זאת, הציע לפוטין לקיים שיחות פרונטליות בקרוב. בתוך כך, מהקרמלין נמסר כי פוטין וביידן הביעו רצון הדדי להמשך הדיאלוג בנושא הביטחון האזורי.

דוברת הבית הלבן הודיעה לאחרונה על שיחות עם המדינות החברות בברית נאט''ו כחלק מהמשבר בין רוסיה ואוקראינה. "יש בגבול יותר חיילים רוסים מאשר היו מאז שנת 2014. בעקבות הדאגה מכך, פתחנו בשיחות עם ידידותינו בנאט''ו", אמרה.

במהלך השבוע האחרון, הביעו גם שרי החוץ של מדינות ה-G7 את התנגדותן לפעולות רוסיה בגבול עם אוקראינה. לדבריהם, חיזוק הכוחות הרוסים בגבול ללא הודעה מוקדמת מביעים איום ומערערים את היציבות. מנגד, הקרמלין הודיע כי בכוונת רוסיה להשאיר כוחות צבאיים בסמוך לגבול עם אוקראינה "כל עוד נמצא לנכון". בנוסף, ברוסיה התעקשו כי הם אינם מהווים איום חיצוני על המדינה השכנה.