חיל הים הרוסי החל היום (רביעי) בתרגיל צבאי בים השחור לקראת הגעתן של ספינות קרב אמריקניות - כך דווח על ידי סוכנויות הידיעות המקומיות.

בתרגיל ייקחו חלק ספינות מצי הים השחור שהבסיס הוא בחצי האי קרים, וכן גם מסוקים ומטוסים של חיל האוויר הרוסי. במסגרת התרגיל יערכו חזרות על ירי לעבר יעדים יבשתיים ואוויריים.

כאמור, בשבוע האחרון החלה רוסיה לרכז כוחות ליד אוקראינה ובחצי האי קרים ובשל כך, שלחה ארצות הברית שתי ספינות קרב לאזור. מוסקבה הזהירה את הספינות האמריקניות שיתרחקו מחצי האי קרים "לטובתם", וכינתה את פעולתם כפרובוקציה שנועדה לבחון את רוסיה.

הסיבה לכך היא העימות המדיני-צבאי בין רוסיה לאוקראינה, שתי בעלות ברית לשעבר, שהחל עם הדחתו ב-2014 של נשיא אוקראינה הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ' בהתקוממות עממית. אחרי סילוקו, בין השאר על-ידי התומכים בהתקרבות למערב, פלשה רוסיה לחצי האי קרים באוקראינה, וסיפחה אותו לשטחה, צעד שהביא להטלת סנקציות אירופיות ואמריקניות עליה.

לפני מספר ימים אוקראינה טענה כי צבא רוסיה ריכז כבר יותר מ-40 אלף חיילים רוסים ליד הגבול איתה, וכי הוא מחזיק יותר מ-40 אלף חיילים בחצי האי קרים, שאליו פלשה רוסיה לפני שבע שנים. בנוסף, בימים האחרונים החלו אירועי ירי במזרח אוקראינה, ועוד כמה חיילים אוקראינים נהרגו מאש מורדים פרו-רוסים.