וונדה באטל, זמרת מפורסמת ממדינת אלבמה, שרה את המנון מדינת ישראל, התקווה, באירוע המרכזי לציון יום העצמאות, ששגרירות ישראל בוושינגטון יזמה וארגנה, ושודר היום ברשתות החברתיות של השגרירות. 

באירוע שנפתח בנאום של ארדן,השתתפו גם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן וראשי הסנאט. כמו כן, הוצגו סרטונים מכל הקונסוליות של ישראל ברחבי ארה''ב, אשר הדגישו את הפעילויות השוטפות של הקונסוליות עם הקהילות היהודיות ועם מגזרי המיעוטים והמהגרים המקומיים. האירוע כלל, בנוסף, הופעה מוזיקלית מיוחדת של הזמר קובי אפללו.

באטל היא מנהלת הכנסיה הבפטיסטית הגדולה באלבמה, אשר מרטין לותר קינג היה הכומר שלה. שגריר ישראל בוושינגטון גלעד ארדן פגש אותה בביקור שקיים לפני שבועות אחדים באלבמה ומאוד התרשם מאישיותה ומאהדתה לישראל וביקש ממנה להופיע באירוע יום העצמאות של השגרירות ולהשמיע את שני ההמנונים, הישראלי והאמריקאי. "הופעתה באירוע תמחיש את הקשר העז ושותפות הגורל של ישראל והקהילה היהודית ביחד עם הקהילה האפרו-אמריקאית", אמר השגריר.

במהלך האירוע נאם ארדן ואמר: "אמנם יש לנו לעתים דעות שונות, אבל הקשר החזק והברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית- לעולם לא תישבר.אנו מאמינים בערך הדמוקרטיה ואנו מקדשים את זכות האדם לחירות ולשוויון ותמיד נחתור לסובלנות, להבנה ולקבלה של האחר. אנו דוגלים בזכותו של הפרט לחיות את חייו בביטחון  ונמשיך להיאבק בשנאה. העקרונות הללו אותם ישראל וארה"ב חולקות, יחד עם הזכות להיות עם חופשי בארצנו, הם המחבר את המדינות שלנו בקשר חזק שלעולם לא יישבר".

גלעד ארדן  (צילום: פלאש 90)
גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)

עוד הוסיף השגריר כי "יש לנו כיום הזדמנות להרחיב את מעגל השלום ולעצב מחדש את המזרח התיכון על ידי העמקת שיתופי  הפעולה עם כל המדינות שחתומות על הסכמי אברהם ומדינות נוספות באזור. בכוונתי לעבוד בשנה הקרובה יחד עם הממשל האמריקני כדי להרחיב את מעגל השלום בכל דרך אפשרית ואני בטוח שיהיו עוד מדינות באזור שיבחרו בדרך של שלום ודו-קיום עם ישראל. עם-זאת, יחד עם ההזדמנויות הללו, אנו מתמודדים עם משטרים קיצוניים, במיוחד איראן, וקבוצות הטרור הרצחניות בהן הם תומכים".

מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן: "לכבוד יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל, אנו מצדיעים לכם על הנחישות, הגבורה וכוח ההמצאה שאפשרה למדינתכם לעמוד איתנה ומשגשגת לאורך שנותיה. מחויבותה של ארה"ב לישראל חקוקה בברזל וביחד אנו עובדים על מנת לחזק את כל ההיבטים בשותפות הזו, בדיוק כפי שעשינו מאז שארה"ב הכירה לראשונה במדינת ישראל בשנת 1948. ארצות הברית מברכת ותומכת בהסכמי הנורמליזציה האחרונים. אנו נמשיך לעודד מדינות נוספות לנרמל את יחסיהן עם ישראל ונחפש הזדמנויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה בין מדינות האזור. כתוצאה מכך אני מצפה שקבוצת המדינות החברות של ישראל תגדל אף יותר בשנה הקרובה".

מנהיגי הסנאט, צ'אק שומק ומיטש מקונל בירכו אף הם את ישראל, כאשר את הדגש בדבריהם שמו על החיבור שבין ישראל לארצות הברית.מעבר להדגשת הקשרים המדיניים החזקים והתמיכה הדו-מפלגתית של ישראל בארה"ב, אירוע יום העצמאות האיר זרקור גם על עבודת הדיפלומטיה הציבורית שמבצעים הדיפלומטים הישראליים ברחבי ארה"ב על-בסיס קבוע ובמיוחד בשנה האחרונה.