הבית הלבן הודיע היום (חמישי) כי ארצות הברית גירשה מוושינגטון עשרה אנשי צוות מהמשלחת הדיפלומטית הרוסית, בהם אנשי מודיעין רוסים. ההחלטה התקבלה בגין התערבות לכאורה של מוסקבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020, ופעילות סייבר זדונית.

שר החוץ של רוסיה זימן את שגריר וושינגטון במוסקבה לבירור, ואמר כי "ארצות הברית פועלת בניגוד לאינטרסים של שתי המדינות". לדבריו, תגובת רוסיה לסנקציות תהיה בלתי נמנעת. עם זאת, נמסר מהבית הלבן  כי ההזמנה של הנשיא ביידן לשיחה עם פוטין נותרה פתוחה ועדיין עומדת על הפרק, לאחר שלפני יומיים הציע לו לקיים אותה במדינה נייטרלית.

מוקדם יותר היום דווח כי אכן ארצות הברית מתכוונת להטיל סנקציות על אישים וארגונים שונים ברוסיה, הקרמלין מסר כי "רוסיה מתחייבת להגיב לכל סנקציה בלתי חוקית שתוטל עליה" וציין כי צעדים חדשים, במידה ויינקטו, ישפיעו לרעה על הסיכויים להגיע לפסגה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. 

על פי דיווח סוכנות הידיעות רויטרס הסנקציות צפויות לכלול 30 אישים שייכנסו ל"רשימה השחורה", וקשורות לפקודות הגירוש של כעשרה פקידים רוסים מארה"ב.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי מוסקבה תחכה לראות מה קרה לפני שתגיב בפירוט. הוא התייחס גם למצב באוקראינה וציין כי המתיחות נמשכת וכי מוקדם מכדי לדבר על רגיעה, למרות הדיווחים שארצות הברית ביטלה את הצבת שתי ספינות מלחמה בים השחור.

כזכור, מוקדם יותר השבוע נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והציע לו להיפגש בחודשים הקרובים במדינה זרה. על פי הודעת הבית הלבן, השניים ניהלו שיחת טלפון, בה הדגיש הראשון את מחויבותו לאוקראינה לאור המתיחות בגבול בין המדינות ואף קרא להפסקת להפסקת ההסלמה. ביידן הביע דאגה כלפי התגברות הכוחות הרוסים באזור אוקראינה וחצי האי כרים.

בנוסף, ביידן הבהיר כי ארצות הברית תפעל ביד קשה על מנת להגן על האינטרסים הלאומיים שלה, בתגובה לפעולות מצדה של רוסיה, כדוגמת תקיפות הסייבר ומעורבותה בבחירות האמריקאיות. עם זאת, הציע לפוטין לקיים שיחות פרונטליות בקרוב.