בריטניה תיפרד מחר מהנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת השנייה, שהלך לעולמו ביום שישי לפני שבוע בגיל 99. בשל הגבלות הקורונה הוא ייקבר בטירת ווינדזור בטקס הלוויה מצומצם.

הטקס, שיתקיים על פי "בקשותיו האישיות של הדוכס מאדינבורו" ויועבר בשידור ישיר לבריטניה ולרחבי העולם, יחל בשעה 17:00 (שעון ישראל) בדקת דומייה בכל רחבי הממלכה. קודם לכן יועבר הארון לקפלת סנט ג'ורג' ברכב לנד־רובר שהנסיך סייע לעצב. את הרכב ילוו חיילים, ומאחוריו יצעדו בני המשפחה.

באירוע ישתתפו 30 איש בלבד, רובם המוחלט בני משפחת המלוכה בראשותה של המלכה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ויתר על מקומו לטובת בן משפחה נוסף. בשל הגבלות הקורונה נמסר כי יישמר ריחוק של שני מטרים בין הנוכחים שאינם מתגוררים באותו מקום. המלכה בת ה־94 צפויה לשבת לבדה, מכיוון שיתר בני המשפחה לא התגוררו עמה בווינדזור.

המסורת היא שבני משפחת המלוכה לובשים מדים באירועים פומביים, כדוגמת לוויות מלכותיות. אולם מחר הם יגיעו לטקס בחליפות אזרחיות. ההחלטה התקבלה על ידי המלכה ונועדה למנוע מתיחויות נוספות בין בני המשפחה לבין הנסיך הארי, שאיבד את כל תואריו הצבאיים בשנה שעברה כחלק מההחלטה שלו ושל רעייתו מייגן מרקל לוותר על תפקידיהם במסגרת המשפחה.