שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הודיע הערב (שישי) כי מדינתו תבקש מעשרה דיפלומטים אמריקאים לעזוב את שטחה, כתגובה להרחקת עשרה דיפלומטים רוסים מארצות הברית השבוע. לברוב, שנשא דברים במסיבת עיתונאים, אמר כי במוסקבה שוקלים גם צעדים אפשריים המכוונים נגד עסקים בבעלות אמריקאית ברוסיה. בנוסף, שר החוץ הודיע כי המדינה תסיים גם את הפעילות של קרנות אמריקאיות וארגונים לא ממשלתיים "המתערבים לעניינים הפנימיים של המדינה". 

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר מוקדם יותר בשיחה עם עיתונאים כי מוסקבה ווושינגטון אינן חולקות את אותו החזון ליצירת קשים מועילים הדדית, וכי הנשיא ולדימיר פוטין יחליט אילו סנקציות להטיל על ארה"ב. בהמשך הדגיש: "פוטין חזר ואמר כי אנחנו מוכנים לשיתוף פעולה עם וושינגטון, במידה והם מוכנים לשתף פעולה איתנו".

מדובר בתגובה הרוסית להודעת מחלקת המדינה האמריקאית על גירושם של עשרה אנשי צוות מהמשלחת הדיפלומטית הרוסית, בהם אנשי מודיעין רוסים. ההחלטה התקבלה בגין התערבות לכאורה של מוסקבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020, ופעילות סייבר זדונית.

ביידן מכריז על הטלת הסנקציות על רוסיה. צילום: רויטרס

זמן קצר לאחר ההודעה, שר החוץ של רוסיה זימן את שגריר וושינגטון במוסקבה לבירור, ואמר כי "ארצות הברית פועלת בניגוד לאינטרסים של שתי המדינות". לדבריו, תגובת רוסיה לסנקציות תהיה בלתי נמנעת. עם זאת, נמסר מהבית הלבן כי ההזמנה של הנשיא ביידן לשיחה עם פוטין נותרה פתוחה ועדיין עומדת על הפרק, לאחר שלפני יומיים הציע לו לקיים אותה במדינה נייטרלית. בתוך כך, נשיא פינלנד הציע לערוך את השיחה בין הצדדים במדינתו, כך על פי סוכנות הידיעות המקומית