ראול קסטרו, שהיה במשך שנים רבות מנהיג המפלגה הקומוניסטית בקובה, התפטר הלילה (שבת) מתפקידו. בהודעתו הסביר כי הוא רוצה להעביר את ראשות המפלגה ל"ידיים צעירות, שיהיו מלאות תשוקה ויפעלו ברוח אנטי אימפריאליסטית". פרישתו מסמנת את סוף עידן שליטת משפחת קסטרו בקובה, לאחר כשישה עשורים

בנאום פתיחה של הקונגרס השמיני של המפלגה השולטת ששודר בטלוויזיה, קסטרו בן ה-89 אמר כי הוא חש סיפוק מהעברת השלטון לקבוצת נאמני מפלגה, שיש להם עשרות שנות ניסיון ועשייה. "אני מאמין בלהט, בכוחם ובטבעם המופתי של בני ארצי. כל עוד אני חי, אהיה דרוך להגנה על המולדת, המהפכה ועל הסוציאליזם", אמר קסטרו למאות נציגי המפלגה שהתכנסו במרכז הכנסים בהוואנה. 

ראול קסטרו (במרכז) ומיגל דיאז קאנל (משמאל) (צילום: AFP)
ראול קסטרו (במרכז) ומיגל דיאז קאנל (משמאל) (צילום: AFP)


כזכור, קסטרו המשיך את דרכו של אחיו, פידל, כאשר בשנת 2008 העביר לו השני את הנשיאות, בשל בעיות בריאותיות. בשנת 2018 הודיע ראול על פרישתו מהתפקיד, אך המשיך להנהיג את המפלגה הקומוניסטית ואף סיע ליורשו להתנהל מול מעגלי העוצמה במדינה.

ראול קסטרו הצליח איפה שאחיו נכשל במשך שנים, חידוש היחסים עם ארצות הברית. בדצמבר 2014 הכריזו הנשיאים קסטרו ואובמה סיום נתק בן יותר מ-50 שנה. ובחודש יולי 2015 פתחו שתי המדינות שגרירויות בוושינגטון ובהוואנה. 

ברק אובמה לוחץ את ידו של ראול קסטרו (צילום: רויטרס)
ברק אובמה לוחץ את ידו של ראול קסטרו (צילום: רויטרס)

אחיו, פידל קסטרו מונה לראש הממשלה אחרי ההפיכה בשנת 1959, כאשר בשנת 1976 נבחר לנשיא קובה בעקבות רפורמה חוקתית. בשנת 2016, בהיותו בן 90, הלך לעולמו. במהלך שנות כהונתו, היחסים של קובה עם ארצות הברית היו עוינים מאד, ו-וושינגטון ניסתה להדיחו מספר פעמים, לעתים באמצעות התנקשות חייו.