גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו הבוקר (ראשון) ב-103FM עם הפרשן לענייני המזרח התיכון והעולם הערבי אהוד יערי ('חדשות 12'), שהביא פרטים על המתרחש באיראן לאחר סיום השיחות בוינה. "לדעתי אנחנו בדרך להסכם. הבעיה הגדולה איך להתיר את הפקעת המסובכת של סנקציות שקשורות לנושא הגרעיני שהטיל טראמפ ובנושאים כמו זכויות אדם וכו' שאין להם עם ההסכם הגרעיני אבל האירנים דורשים את כל הסנקציות בבת אחת ועם בדיקה מדוקדקת שלהם שהצעד הזה לא יהיה הפיך", אמר.

שר החוץ האיראני זריף מאשים את ישראל בחבלה במתקן הגרעין בנתנז. צילום: רויטרס

שתי ועדות הוקמו בווינה, כך עדכן יערי, האחת עוסקת בפירוק הסנקציות והשנייה בשאלה – איך איראן מגלגלת לאחור את הצעדים שנקטה לאחר שארה"ב פרשה מן ההסכם. כלומר, "איך היא חוזרת להחזיק כמות מסוימת של אורניום מעושר ברמה מסוימת", והבהיר כי "גם אם לוקחים צעדים אחורה, הם לא יכולים לעשות צעד אחורה במחקר ובפיתוח".

באשר לפיצוץ במתקן להעשרת אורניום בנתנז, במקביל לוועידות בווינה, והסביר: "לפי מה שהאירנים מאותתים מה שהתפוצץ היה שם כבר שנה או שנתיים. ישראל לא יכולה לא להיות נוכחת ופעילה במגרש הזה, מפני שאף אחד לא יושב באמת בווינה ושוקל את השיקולים הביטחוניים של מדינת ישראל, גם לא האמריקנים. ישראל צריכה להמשיך לשחק במגרש הזה כי אחרת היא תינזק"

כמו כן, הוא הביע את דעתו על שינוי מדיניות העמימות באשר למבצעים חשאיים של ישראל, והדגיש: "לא ראיתי את הצעקות שיצאו מישראל מפקידים רשמיים, ראיתי הרבה מאוד עיתונאיים שמסווים את הפרסומים שלהם כאילו הם מקבלים את זה ממקורות מערביים, ויש על זה אפילו בדיקה פנימית באחד העיתונים האמריקנים החשובים". לדבריו, "ישראל נתונה תחת מתקפה מתמשכת, מסוכנת של איראן, המתקפה לא צריכה להתבטא כמו שתוקפים בסעודיה, לא חייבת להיות בטילים".

הוא הוסיף כי "המתקפה האירנית נמשכת בניסיון שלהם להקים מכונות מלחמה משופרות על אדמת סוריה ולבנון ולקנות שליטה בממשלת עיראק ולהציב טילים במערב עיראק. מדינה, צבא, שירותים חייבים להתגונן. זה מה שעושים. אני חושב שגם אם ההתגוננות מביאה הצלחות טקטיות, אנחנו בסכנה של מפלה אסטרטגית בסוריה, מפני שלא נתנו את אותה הדחיפה שיכולנו לתת שהייתה מורידה את אסד מכיסאו".