הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM על הדיווח לפיו איראן וסעודיה החלו בשיחות דיפלומטיות לראשונה זה חמש שנים, והעניק את פרשנותו על המתרחש במזרח התיכון.

"זה הגיוני בחוקי השכונה, איראן הולכת להתחזק, היא כבר סגרה את הדיל. האמריקנים לא רק זחלו, הם הגישו את כל הניירות ואת כל המסמכים, נתנו לאיראנים הכול. בטריק פשוט של האיראנים קיפלו את האמריקנים, סעודיה רואה את איראן מתחזקת, איראן מכה בסעודיה מדי יום וזה לא מגונה על ידי האמריקנים, להפך. הוציאו את החות'ים מרשימת הטרור כדי לתת להם סיוע הומניטרי, לכן הסעודים מבינים שאין ברירה, 'זה השבט החזק שיוריד את ראשי אם צריך, אני אלך לעשות איתו הבנות'", אמר יחזקאלי. 

כשנשאל האם הסעודים באמת מנסים להגיע לאיראן או אומרים שמאיימים עליהם ואין מי שיגן, השיב יחזקאלי: "לא, באמת לא. כי הם אויבים, איראן הייתה רוצה למחוק את סעודיה ולהניף את הדגל של השיעה, אבל בגלל התמרון הזה של סעודיה שאומרת 'אני מכין את עצמי למצב שבעוד כמה חודשים האיראנים מתחילים לקבל אספקה של כסף, מקבלים מהאמריקנים פיצויים' – אין גבול לפראייריות של האמריקנים. בלבנון יש משבר כלכלי גדול, חזבאללה נערך לא רק לקריסה של לבנון אלא לחלק תלושי מזון. אמר לי לבנוני אחד – שיסגרו מהר האמריקנים, נקבל שמן לבישול. ברגע שיתחילו להזרים את הכסף תראה כסף לכל הזרועות (טרור), שום דבר לא לתושבי איראן". 

"אנחנו הולכים לחזור להסכם הגרעין, זה הישג איראני כפול - גם החזירו את האמריקנים למשא ומתן וגם יצליחו להכפיף אותם לתנאים חדשים של טרור באזור. השאלה – איך ישראל תנהג?", סיים יחזקאלי את דבריו.