מחזות של שמחה נרשמו אתמול בנמלי התעופה של אוסטרליה וניו זילנד כאשר "בועת הנסיעות" יצאה לדרך, ואפשרה למאות בני אדם לטוס בין המדינות אחרי הפסקה של יותר משנה.

שתי המדינות, שסגרו את גבולותיהן במרץ אשתקד והצליחו לשמור על אחוזי הדבקה נמוכים, סיכמו בדצמבר האחרון על הקמת "בועה אווירית" שתאפשר לחדש את התנועה האווירית ביניהן ללא צורך בבידוד.

במסגרת הנהלים, נוסעים לא יוכלו לטוס אם היו להם בדיקה חיובית או תסמינים ב־14 הימים שלפני הטיסה והם גם יצטרכו לשהות באחת המדינות במשך 14 הימים שלפני עלייתם למטוס.

התפרצויות ממוקדות באוסטרליה ובניו זילנד שהובילו לסגרים קצרים בשבועות האחרונים דחו את יישום המהלך עד אתמול. מעט אחרי השעה 12:30 נחתה באוקלנד הטיסה הראשונה מסידני וזכתה לקבלת פנים של מקהלה ושלטים חגיגיים. בהמשך היום נחתו יותר מעשר טיסות נוספות בשתי המדינות.

עבור רבים מהנוסעים הייתה זו הזדמנות להתאחד מחדש עם בני המשפחות אחרי שלא ראו אותם יותר משנה. "לא ידעתי כמה אהיה היום אמוציונלית", אמרה הנוסעת דואן טראט ל־BBC. "ברגע שראיתי את אוקלנד מהמטוס, התחלתי לבכות", הוסיפה לילי סטאף, שהודתה כי לא ישנה בלילה שלפני הטיסה.

"הבועה מציינת צעד משמעותי בחיבור מחדש בין שתי המדינות והעולם, ומגיע לנו לקחת רגע ולהיות גאים בזה", אמרה ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן בהודעה משותפת עם עמיתה האוסטרלי סקוט מוריסון. "היום זו אבן דרך חשובה בשיקום של ניו זילנד ממגיפת הקורונה".