הקרמלין הודיע היום (שלישי) כי מוסקבה אינה אשמה בהתלקחות המתיחות הבינלאומית וקרא למדינות זרות להימנע ממה שהוא מכנה כ"פסיכוזה אנטי-רוסית המונית".

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר בשיחה עם עיתונאים כי "טענותיה של צ'כיה על מעורבות רוסית בפיצוץ בשנת 2014 אינן מבוססות ומהוות חלק מסדרה רחבה יותר של ניסיונות לפגוע ברוסיה".

מוקדם יותר היום דווח כי רוסיה ערכה תרגילים צבאיים בים השחור בהשתתפות של מעל 20 ספינות לחימה, זאת על פי סוכנות הידיעות אינטרפקס.

בנוסף, הגבילה המדינה זמנית את תנועתן של ספינות זרות ליד חצי האי קרים, שטח שסופח מאוקראינה בשנת 2014. כזכור, מדובר במהלך שגרם לארצות הברית להביע את דאגתה העמוקה. זאת על רקע המתיחות מול אוקראינה וארה"ב.

שלשום שירות הביטחון הפדרלי ברוסיה עצר דיפלומט אוקראיני, אלכסנדר סוסוניוק, בסנט פטסבורג, כך על פי סוכנות הידיעות אינטרפקס. על פי שירותי הביטחון, סוסוניוק ניסה לדלות מידע חשאי ממאגר הנתונים של כוחות הביטחון הרוסים. בתוך כך, טרם נמסרה תגובה רשמית ממשרד החוץ האוקראיני. 

בשבוע שעבר שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הודיע כי מדינתו תבקש מעשרה דיפלומטים אמריקאים לעזוב את שטחה, כתגובה להרחקת עשרה דיפלומטים רוסים מארצות הברית השבוע. לברוב, שנשא דברים במסיבת עיתונאים, אמר כי במוסקבה שוקלים גם צעדים אפשריים המכוונים נגד עסקים בבעלות אמריקאית ברוסיה. בנוסף, שר החוץ הודיע כי המדינה תסיים גם את הפעילות של קרנות אמריקאיות וארגונים לא ממשלתיים "המתערבים לעניינים הפנימיים של המדינה".