רבים ברחבי ארה"ב ובעולם כולו חיכו בצפייה להכרעת הדין המהדהדת של השוטר לשעבר דרק שאובין, במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד. אחרי עשר שעות בלבד של התייעצויות, קבעו 12 המושבעים במשפט כי שאובין אשם בכל הסעיפים ביניהם רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה. 

שאובין, כזכור, רכן עם ברכו על צווארו של הגבר האפרו-אמריקאי במשך יותר מתשע דקות במהלך ניסיון מעצר לפני קרוב לשנה. לקראת ההכרעה במשפט כוחות משטרה ומשמר לאומי גדולים התפרסו מחשש למהומות. לאחר הכרעת הדין הדרמטית יצאו רבבות ברחבי ארה"ב לחגוג את ההחלטה של בית המשפט, וקראו להמשך צדק עבור אזרחים אפרו-אמריקאים במדינה. 

לאחר ההחלטה קיימו נציגי משפחתו של ג'ורג' פלויד מסיבת עיתונאים בה התייחסו להכרעה. בנג'מין קראמפ, עורך דינם, אמר כי "הצדק לשחורים באמריקה הוא למעשה צדק לכל אמריקה. יש כאן תפנית היסטורית ואנחנו מקווים שהמסר עבר בכל עיר ובכל מדינה". 

תיעוד חניקתו למוות של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר. צילום: רשתות חברתיות

גם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגיב לתוצאות המשפט, כאשר הוא עומד לצד סגניתו קמלה האריס. "שום דבר לא יחזיר את ג'ורג' למשפחתו, אבל זהו צעד ענק בדרך לעשיית צדק והבאת שינוי משמעותי". הוא הוסיף עוד כי "הגזענות היא כתם על נשמת האומה האמריקאית". סגניתו, קמלה האריס אמרה כי פסק הדין "מקרב אותנו צעד נוסף לצדק שוויוני".

המחאה לאחר הכרעת הדין בפרשת ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)
המחאה לאחר הכרעת הדין בפרשת ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)

ג'ורג' פלויד לפני הרצח (צילום: רויטרס)
ג'ורג' פלויד לפני הרצח (צילום: רויטרס)


דרק שאובין, השוטר המואשם ברצח של ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)
דרק שאובין, השוטר המואשם ברצח של ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)


נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, שהפך בצעד היסטורי לנשיא השחור הראשון במדינה, הגיב לדברים יחד עם הגברת הראשונה לשעבר, מישל אובמה, ואמר:  "היום חבר מושבעים עשה את הדבר הנכון. אבל צדק אמיתי דורש הרבה יותר. מישל ואני שולחים את תפילתנו למשפחת פלויד, ואנחנו עומדים עם כל אלה המחויבים להבטיח לכל אמריקאי את מידת הצדק המלאה שג'ורג' וכל כך הרבה אחרים לא קיבלו".

הילרי קלינטון, שרת החוץ של ארה"ב לשעבר ומי שהתמודדה מול דונלד טראמפ לנשיאות, אמרה: "המשפחה והקהילה של ג'ורג' פלויד היו ראויים שהרוצח שלו יישא באחריות. היום הם קיבלו את האחריות הזו. תמיד ולתמיד, החיים של השחורים חשובים".