המלכה אליזבת השנייה מציינת היום את יום הולדתה ה-95, בפעם הראשונה מאז עלייתה לכס המלוכה היא תעשה זאת ללא הנסיך פיליפ, שהיה בעלה במשך 73 שנים, ומת בתחילת החודש בגיל 99. המלכה שוהה בימים אלה בטירת ווינדזור, שהם היא נמצאת מאז תחילת מגפת הקורונה בשנה שעברה, כאשר לצדה מספר מצומצם של עוזרים.

על פי הדיווחים, בתה, הנסיכה אן, וכלתה, הדוכסית סופי מווסקס, רעייתו של הנסיך אדוארד, צפויות להגיע כדי לבקר אותה ולתמוך בה. במקביל, הנסיך צ'רלס שוהה בביתו בווילס, שם הוא ממשיך להתאבל על אביו.

"היום זה יום הולדתה ה-95 של המלכה", נכתב בחשבון הטוויטר המלכותי, "הוד מלכותה נולדה ב-21 באפריל 1926 ברחוב ברטון מספר 17 בלונדון, הילדה הראשונה של הדוכס והדוכסית מיורק. השנה, המלכה נשארת בטירת ווינדזור במהלך תקופת האבל המלכותי בעקבות מותו של הדוכס מאדינבורו".

בשל האבל המלכותי, שיסתיים מחר, בוטל ירי התותחים המסורתי בהייד פארק ובמצודת לונדון, וזאת אחרי שגם בשנה שעברה הורתה המלכה לבטל אותו בשל מגפת הקורונה. בנוסף, מגבלות הקורונה הובילו גם לביטולו, השנה השנייה ברציפות, של מצעד הפרשים המלכותי בחודש יוני, כאשר בריטניה מציינת את יום הולדתה "הרשמי" של המלכה.

מטחי כבוד לזכר הנסיך פיליפ ברחבי בריטניה. צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, פרסם הבוקר ברכת מזל טוב למלכה. "אני רוצה לשלוח את איחוליי החמים להוד מלכותה המלכה לרגל יום הולדתה ה-95", צייץ. "תמיד הייתה לי ההערכה הגדולה ביותר להוד מלכותה ולשירותה למדינה הזו ולחבר העמים. אני גאה לכהן כראש הממשלה שלה".

בתוך כך, הנסיך הארי שב לביתו בקליפורניה, שם התאחד מחדש עם רעייתו מייגן ועם בנם ארצ'י, אחרי ששב מהלוויית סבו והוא צפוי להיכנס לבידוד של עשרה ימים. כזכור, בתום האירוע בכנסייה ביום שבת, נראה הנסיך צועד ומדבר עם אחיו הגדול, הנסיך וויליאם, ורעייתו הדוכסית קייט, לראשונה מאז הראיון הסנסציוני לאופרה ווינפרי. בהמשך נפגשו שני האחים גם עם אביהם, הנסיך צ'רלס, אולם עדיין לא ברור אם השיחות סייעו לקדם פיוס במתיחות המשפחתית.