פרשן חדשות 12 לענייני ערבים, אהוד יערי, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל על האירועים האחרונים באיראן. "כרגע הם נמצאים בטירוף מהקורונה", אמר בראשית דבריו ב-103FM, "בגלל הנגיף הם ביטלו את ההפגנות הענקיות של יום ירושלים נגד מדינת ישראל שהם עורכים בכל שנה".

הוא הוסיף: "הפרלמנט האיראני מושבת לחלוטין בגלל הקורונה, שר המודיעין האיראני יצא מכלל פעולה בגלל הקורונה, את תצוגת המל"טים שלהם עשו בבסיס נידח, וזה העניין העיקרי המעסיק אותם עכשיו". יערי ציין כי "לאיראן יש מעט חיסונים, רשמית, ואלו מספרים מפוקפקים. 70 אלף מתו שם עד עכשיו מקורונה וכ-30 אלף נדבקים מדי יום, והם לא עורכים בדיקות".

"עניין נוסף שבו הם טרודים בימים אלו היא ההחלטה של ביידן לצאת מאפגניסטן, מפני שיש להם גבול ארוך איתם", הוסיף, "זו מדינה סונית ואם הטליבן יחזרו, מה שסביר מאוד שיקרה, יהיו מאבקים כי הם לא בני ברית של איראן". יערי ציין עוד: "הדבר השלישי שהם עסוקים בו, זה הבחירות. היה עכשיו סקנדל גדול בטהרן כי הטלוויזיה הממלכתית סירבה לשדר את רוחאני. הבחירות מעבר לדלת, בחודש יוני, אבל הוא לא יתמודד".

הוא הוסיף כי "הבת של הנשיא לשעבר רפסנג'ני, בת ה-55, היא מאוד אנרגטית ומאוד פעילה פוליטית, אופוזיציונרית עם רטוריקה יוצאת מן הכלל. היא מספרת שאביה, שהיה מהאנשים רבי הכוח באיראן, אמר שהאינטרס של איראן הוא להקים שגרירות בתל אביב. זאת הפעם הראשונה שאני רואה איזה סדק בחומה הכוללת שמקיפה את כולם שם". לדבריו, היא אמרה את הדברים האלה בטלוויזיה והארץ לא רעדה.

בסיום השיחה הוא התייחס לבחירות שהתקיימו בישראל וציין כי הן עוררו התעניינות קטנה מאוד באיראן. "הסיבה היא שהאיראנים לא מבינים את המהלכים המסובכים שקיימים פה, אבל בעיתונות הרשמית שלהם יש איזה שהיא שמחה על משברו של נתניהו, כי יש להם עדיין תחושה שהוא הטריד אותם לא מעט", סיכם.