על רקע קריאות של חברים בכירים במפלגה הדמוקרטית נגד תקצוב הסיוע הביטחוני לישראל, ישראל מקבלת רוח גבית מהמחוקקים האמריקאים. על פי דיווח בג'רוזלם פוסט, קבוצה של 328 חברי קונגרס, משתי המפלגות – הדקמורטית והרפובליקנית -  שלחה היום (חמישי) מכתב לוועדת ההקצבות בקונגרס, ובו הבעת תמיכה ב"מימון משופר לסיוע הביטחוני לישראל, ללא תנאים נוספים".

המהלך מתרחש שלושה ימים לאחר נאומיהם של הסנטורים הדמוקרטים אליזבת וורן וברני סנדרס, שטענו במהלך ועידת "ג'יי סטריט" כי על הממשל האמריקאי לשקול להתנות את הסיוע הביטחוני לישראל.

"לא צריך להיות ספק היכן הקונגרס עומד בתמיכתו בביטחון ישראל, לאחר שרוב מוחץ של הדמוקרטים והרפובליקנים חתם על תמיכה במימון מלא של סיוע ביטחוני לבעלת בריתנו הקרובה ביותר במזרח התיכון", אמר טד דויטש הרפובליקני, ממובילי המהלך לפרסום המכתב. 

אליזבת וורן  (צילום: רויטרס)
אליזבת וורן (צילום: רויטרס)


ברני סנדרס (צילום: getty images)
ברני סנדרס (צילום: getty images)

"מכתב זה מוכיח בבירור כי הרפובליקנים והדמוקרטים בקונגרס עומדים יחד, גב אל גב, על מנת לתמוך בסיוע הביטחוני שלנו לישראל", אמר מייקל מקול, רפובליקני נוסף שחתם על המכתב. "ארצות הברית עומדת עם ידידנו ובני ברית ישראל בקידום יעדי הביטחון הלאומי המשותפים שלנו בחו"ל. אנו נותרים מחויבים לספק לישראל את הסיוע הביטחוני הנדרש כדי להגן על עצמה", אמר מקול בהצהרה. 

"העזרה שלנו לישראל היא הוצאה חיונית שמקדמת אינטרסים חשובים לביטחון לאומי של ארה"ב באזור מאתגר ביותר", נכתב במכתב. "כבת הברית הקרובה ביותר למזרח התיכון של אמריקה, ישראל מספקת באופן קבוע לארצות הברית מידע מודיעיני ייחודי ומערכות נשק מתקדמות", הוסבר במכתב. 

"אנו מכירים בכך שלא כל חבר בקונגרס יסכים עם החלטה של ממשלת ישראל. צמצום המימון או הוספת התנאים לסיוע הביטחוני יפגע ביכולתה של ישראל להתגונן מפני כל האיומים", נכתב עוד.