אסון כבד בעיראק: ראש הממשלה, מוסטפה אל-כאזמי, הורה על פתיחת חקירה והכריז על אבל לאומי אחרי שלפחות 82 בני אדם נהרגו אמש בשריפה בבית חולים בבגדד בעקבות פיצוץ של מכל חמצן במחלקה לטיפול בחולי קורונה. כמו כן בעקבות האירוע, הודיע ראש הממשלה על השעיית שר הבריאות מתפקידו. 

על פי הרשויות העיראקיות, השריפה החלה בשעות הערב המאוחרות כאשר מכל חמצן התפוצץ בבית החולים אל-חטיב בדרום מזרח בגדד. צילומים של מצלמת אבטחה תיעדו את רגע הפיצוץ, אנשי צוות ניסו לחלץ נפגעים מתוך החדר לפני שכל המסדרון התמלא בעשן.

כוחות הצלה גדולים הגיעו לזירה ונאבקו בלהבות עד שהצליחו להשתלט עליהן בשעות הבוקר המוקדמות. מנהל ההגנה האזרחית, קאזם בוהאן, סיפר כי 90 בני אדם חולצו וחשף כי בבית החולים לא היו יציאות חירום או מערכת לכיבוי שריפות.

מניין הקורבנות הרשמי עומד על 27 בני אדם ולפחות 50 נפצעו, בהם רבים במצב אנוש, אולם החשש הוא שמספר ההרוגים גבוה יותר. "מרבית הנפגעים הם חולי קורונה והם סובלים מחנק ומבעיות ריאות", אמרו גורמים רפואיים לכלי התקשורת. "בתי החולים בבגדד עמוסים ממספר הפצועים". בין ההרוגים גם לפחות 12 אנשי צוות, בהם שני רופאים.

ראש הממשלה כאזמי כינס ישיבת חירום והכריז על אבל לאומי. הוא הורה על פתיחת חקירה מיידית לבירור נסיבות האסון כשהוא מבהיר כי האחראים לרשלנות ישלמו את המחיר. "לא מדובר בטעות, אלא פשע שכל הצדדים הרשלניים המעורבים בו חייבים לשאת באחריות", אמר.

הוועדה העליונה לזכויות אדם בעיראק דרשה להדיח את כל האחראים לאסון. "לכל הפחות, ניתן לכנות את זה פשע נגד מטופלים שנאלצו לפנות לבית החולים בשל ההידבקות בנגיף הקורונה ושמו בו את מבטחם", נמסר. "אולם במקום להחלים, הם נשרפו".