השיח בין המעצמות: לפי דיווח שפורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, ייתכן ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש יוני. עם זאת, גורם מדיני רוסי בכיר הוסיף כי מועד הפגישה לא נקבע וההחלטה לגביה אינה סופית. 

כזכור, היחסים בין שתי המעצמות ידעו בזמן האחרון עליות ומורדות. הבית הלבן הודיע מוקדם יותר החודש כי, הנשיא שוחח עם פוטין, והציע לו להיפגש בחודשים הקרובים במדינה זרה.

על פי ההודעה, השניים ניהלו שיחת טלפון, בה הדגיש הראשון את מחויבותו לאוקראינה לאור המתיחות בגבול בין המדינות ואף קרא להפסקת להפסקת ההסלמה. ביידן הביע דאגה כלפי התגברות הכוחות הרוסים באזור קרים.

נוסף על כך, ארצות הברית גירשה החודש מוושינגטון עשרה אנשי צוות מהמשלחת הדיפלומטית הרוסית, בהם אנשי מודיעין רוסים. ההחלטה התקבלה בגין ההתערבות לכאורה של מוסקבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעבר ופעילות סייבר זדונית. מיד לאחר מכן, שר החוץ של רוסיה זימן את שגריר וושינגטון במוסקבה לבירור, ואמר כי "ארצות הברית פועלת בניגוד לאינטרסים של שתי המדינות".

"ולדימיר פוטין ישלם את המחיר על התערבותו", אמר הנשיא ה-46 של ארצות הברית בחודש מרץ, על רקע החשד למעורבות רוסיה בבחירות, והוסיף כי הוא רואה בנשיא רוסיה רוצח.

הנשיא הרוסי הגיב להתבטאויותיו של ביידן כלפיו, וציין כי הוא "מאחל לו בריאות". הוא הוסיף ש"אנשים נוטים לראות אחרים כמו שהם רואים באמת את עצמם". דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אף תיאר את דבריו של הראשון כ"רעים מאוד וחסרי תקדים".