הרשויות ברוסיה ממשיכות להתנכל לאלכסיי נבלני ולתומכיו: התובע הראשי במוסקבה הורה היום (שני) על השהיית הפעילות של הקרן למאבק בשחיתות של מתנגד המשטר הכלוא ושל כל סניפיה האזוריים עד לפסיקה בבקשה להכריז עליה כארגון קיצוני.

אנשיו של יו"ר האופוזיציה פרסמו ברשתות החברתיות את המסמך של התובע דניס פופוב שקובע כי כל המשרדים במטה הקרן למאבק בשחיתות והסניפים שלה ברחבי המדינה חייבים להשהות מיידית את פעילותם.

"המדינה עונה באופן ברור על השאלה ממה פוטין מפחד: תחקירים, פגישות והצבעה חכמה", צייץ מקורבו של נבלני, לאוניד וולקוב.

בית המשפט במוסקבה אישר כי הצו בתוקף, אולם הבהיר כי הוא עדיין דן בבקשה אם להוסיף את רשת הארגונים לרשימת הארגונים הקיצוניים בשל "יצירת תנאים לערעור המצב החברתי והפוליטי".

אם בקשת התביעה תתקבל והקרן למאבק בשחיתות תצורף לרשימה, שכוללת גם את דאעש, אל-קאעידה ועדי יהווה, ניתן יהיה לגזור עונשי מאסר על פעילים ולהקפיא את חשבונות הבנק שלה.

מפגינים בעד נבלני בבירת רוסיה (צילום: רויטרס)
מפגינים בעד נבלני בבירת רוסיה (צילום: רויטרס)

במשרדו של איש האופוזיציה הרוסי במוסקבה אישרו כי הם כבר לא יכולים לעבוד כרגיל. "זה מסוכן מדי עבור העובדים שלנו ועבור התומכים שלנו", נכתב בחשבון הטלגרם של הקבוצה, שהבטיחה להמשיך את המאבק נגד השחיתות, נגד הנשיא ולדימיר פוטין ונגד מפלגת השלטון. "לא יהיה קל להילחם, אבל ננצח לחלוטין כי יש רבים מאתנו ואנחנו חזקים".

הרדיפה נגד נבלני נמשכת גם כאשר מנהיג האופוזיציה מרצה עונש של כשנתיים וחצי במושבת עונשין אחרי שהורשע בעבירת שחיתות. בשבוע שעבר, הוא הפסיק שביתת רעב שנמשכה קרוב לחודש אחרי שמצבו הידרדר והוא איבד תחושה בגפיים.