משרד ההגנה הבריטי הודיע כי נושאת המטוסים "המלכה אליזבת" תצא בחודש הבא למסע העולמי הראשון שלה, שבמהלכו תגיע לעשרות מדינות ותפליג באזורי מתיחות כדוגמת הים השחור וים סין הדרומי. המסע של נושאת המטוסים יחל ב־24 במאי ויימשך 28 שבועות, במהלכם היא צפויה להגיע ליותר מ־40 מדינות, כולל קוריאה הדרומית, יפן והודו. היא גם תשתתף בעשרות אימונים ואירועים, ובהם טקס לציון 50 שנה להסדרי ההגנה עם מלזיה, סינגפור, אוסטרליה וניו זילנד.

כמו כן, היא אמורה לעבור בים סין הדרומי, אחד מאזורי המתיחות מול סין שטוענת לבעלות על אזורים נרחבים בנתיב השיט האסטרטגי עבור כלכלת העולם. נושאת המטוסים תישא על סיפונה שמונה מטוסי F-35B של חיל האוויר המלכותי וטייסת של F-35B של חיל הנחתים האמריקאי, בנוסף לארבעה מטוסי תקיפה ימיים מדגם ווילדקאט, שבעה מסוקי מרלין ללוחמה נגד צוללות ושלושה מסוקי מרלין ללוחמת קומנדו עם פלוגה של הנחתים המלכותיים.

את נושאת המטוסים תלווה אותה קבוצת קרב שכוללת את שתי המשחתות "דיפנדר" ו"דיימונד", הפריגטות "קנט" ו"ריצ'מונד" ללוחמה נגד צוללות, צוללת גרעינית נושאת טילי שיוט טומהוק, שתי ספינות לוגיסטיות ופריגטה של חיל הים המלכותי של הולנד. חלק מכלי השיט המלווים ישתתפו בתרגיל של נאט"ו בים השחור כדי להפגין את תמיכת הברית באוקראינה, אולם נושאת המטוסים לא תוכל להיכנס בשל הגבלות בינלאומיות.

"כאשר קבוצת הקרב שלנו תפליג בחודש הבא, היא תניף את הדגל של בריטניה הגלובלית - מקרינה את ההשפעה שלנו, מסמנת את העוצמה שלנו, יוצרת מגע עם ידידינו ומדגישה מחדש את המחויבות שלנו לטפל באתגרי הביטחון של היום ושל מחר", אמר שר ההגנה בן וואלס.
"כל האומה יכולה להיות גאה בגברים ובנשים המחויבים, שבמשך יותר משישה חודשים יראו לעולם שבריטניה אינה נסוגה, אלא שטה קדימה כדי למלא תפקיד פעיל בעיצוב המערכת הבינלאומית של המאה ה־21", הוסיף וואלס. "המלכה אליזבת", שנכנסה לשירות בדצמבר 2017, היא נושאת המטוסים הראשונה של חיל הים המלכותי מאז שנת 2014. היא נבנתה בעלות של 3.1 מיליארד פאונד ועברה אימונים ימיים ליד ארה"ב לקראת הכשרתה לפעילות המבצעית. עם זאת, היא גם סבלה מבעיות טכניות, כולל דליפה קטנה לפני כשבועיים.