חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל בתכניתו ב-103FM. הוא התייחס לתוצאת משפטו של רוצח שרה חלימי, רופאה ומנהלת גן צרפתייה. בית המשפט, שהכיר במניעים האנטישמיים של הרצח, קבע כי לא ניתן להביא את הרוצח לדין, משום שלא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח בשל העובדה שעישן סמים והוכר כמי שסבל מפסיכוזה.

"לא יכול להיות מצב שצרפתייה-יהודייה, רופאה ומנהלת גנון תרצח על ידי השכן שלה", אמר בפתח דבריו חביב. "במשך שלושים דקות היא התחננה לרוצח שלה ובכתה. כשהייתה עוד בחיים, בכל פעם שהוא היה רואה אותה במסדרון היה קורא לעברה בכינויי גנאי חריפים – "זונה" או "יהודייה מלוכלכלת". לא הגיוני שלא ישפט בגלל שהוא לא היה שפוי. לעולם לא היה תקדים פסיכיאטרי כזה, הוא בסה"כ עישן המון קנאביס".

שרה חלימי (צילום: פייסבוק)
שרה חלימי (צילום: פייסבוק)

הוא הוסיף לפרט על מקרה הרצח: "במשך יומיים הוא השתולל, והרצח עצמו נערך בדירה כשהמשטרה עומדת מחוץ לדלת. השוטרים שמעו אותו מתעלל בה ולא פרצו אל הדירה. לא היה ברשותו אקדח או סכין, הוא עשה זאת עם ידיו בלבד. אח של שרה דיבר איתי במשך שעה וחצי והסביר לי את כל מה שקרה שם. הגעתי לפרלמנט והעליתי את השאלה הזו". 

"צריך להכיר במהות האנטישמית מלכתחילה", אמר חבר הפרלמנט. "איך מצד אחד השופט קבע כי מדובר במניע אנטישמי אך מצד שני הוא לא היה שפוי? אם זה אנטישמי, הוא ידע בדיוק מה הוא עושה. המחוקק הצרפתי ואני מחוייבים לעם הצרפת. אני מקווה שנוכל לעשות רפורמה כמו שהייתה לאחר משפט דרייפוס". 

"יש צורך במשפט, אך בינתיים אין משפט ואין צדק. לא יכול להיות שהורגים יהודים בתוך פריז בלי משפט וללא חקירה ראויה – לא בדקו לו את הטלפון, לא שחזרו את זירת הרצח ואת כל מה שקרה".

 חביב העלה את האפשרות כי הרוצח יעמוד לדין בישראל: "גם אם ישנו את החוק, המעשה  זה לא יחול רטרואקטיבית, אך החלטנו עם עורכי הדין של המשפחה כי ננסה להביא אותו לדין בישראל. יש חוק בישראל שמאפשר לשפוט כל מעשה אנטישמי בעולם, וישראל פועלת למען היהודים בכל רחבי הגלובוס. אין אפשרות שלא יהיה משפט".

בסוף דבריו, התייחס לחיי היהודים בצרפת ועל העלייה של חלקם לארץ: "אני ציוני ורוצה תמיד שיהודים יחיו בארץ מתוך בחירה ולא מתוך בריחה, זו הציונות. אני אוהב את צרפת ונולדתי שם, לישראלים יש אכזבה מאוד גדולה מהמעשה, ואתם צודקים. טוב שיש את מדינת ישראל".