עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (שלישי) כי שלוש אוניות מלחמה איראניות השייכות לכוחות משמרות המהפכה הטרידו שתי ספינות של משמר החופים האמריקאי, יממה אחת בלבד לאחר ההודעה על חידוש שיחות הגרעין בווינה. 

לפי הדיווח, התקרית החריגה, שכונתה על ידי חיל הים האמריקאי "לא בטוחה ולא מקצועית", ארכה שלוש שעות והתרחשה בתחילת החודש, יום אחד בלבד לאחר שארצות הברית, איראן ומדינות אירופה הודיעו על חידוש השיחות לקראת חזרה אפשרית להסכם הגרעין מ-2015. 

עוד דווח כי פקידי חיל הים האמריקאי אישרו כי שלוש אוניות מלחמה מהירות לצד ספינת תמיכה בגודל 180 מטר התנפלו על שתי ספינות משמר החופים בזמן שסיירו במים בינלאומיים בחלקו הדרומי של המפרץ הפרסי.

לדבריהם, כלי השיט האיראניים הגיעו לטווח של 70 מטרים מהספינות האמריקאיות, ואחת מהן אף נאלצה לבצע תמרונים הגנתיים כדי למנוע התנגשות. בנוסף, דווח כי התקיימה תקשורת רדיו בין הצדדים בזמן התקרית, אך לא ברור מה היה תוכן אותה תקשורת. 

בתוך כך, הטלוויזיה הסעודית דיווחה היום כי הצי הסעודי יירט והשמיד סירת נפץ בשליטה מרחוק מול חופי המדינה, וציטטה את משרד ההגנה הסעודי, שעדכן כי החקירה נמשכת כדי לזהות את העומדים מאחורי הפיגוע.