"פסטיבל אימה ישראלי" - כך תיאר היום (שישי) הדיילי מייל הבריטי את האסון הכבד בהילולת ל"ג בעומר בהר מירון שזכה לסיקור בולט בכותרות הראשיות של כלי התקשורת ברחבי העולם עם התמונות הקשות של הגופות המכוסות בזירה.

הדיווחים ציינו כי ההערכות הראשוניות היו שאחד היציעים ליד קבר שמעון בר יוחאי קרס, אולם בהמשך התברר כי מספר משתתפים ככל הנראה החליקו על המדרגות וגרמו ל"מפולת אנושית" עם דוחק ומהומה בנתיב הצר.

"אלפי מתפללים הגיעו לקבר בהר כדי לחגוג את ל"ג בעומר, אירוע שנתי שבו המשתתפים שרים, רוקדים ומדליקים מדורות כהוקרה לחכם המשנאי מהמאה השנייה, רבי שמעון בר יוחאי", תיאר הדיווח ברשת CNN. "אבל בשעות המוקדמות של יום שישי, הפסטיבל הפך לכאוס, בעת שגל אדיר של אנשים נלכדו אלה מתחת לאלה, כולל ילדים".

"באמצע הלילה, הבזקי האורות של עשרות אמבולנסים הבהבו ליד זירת התאונה בעת שכוחות הצלה חילצו גופות ופצועים", נכתב בידיעה של הלה מונד הצרפתי. "בבוקר, המצב הפך למתוח כאשר עולי רגל קיללו את המשטרה בזירה".

כלי תקשורת רבים התייחסו לעומסים הכבדים בהר מירון ולהיותה של ההילולה האירוע ההמוני הראשון מאז הסרת מגבלות הקורונה. "יותר ממאה אלף יהודים אורתודוכסים מילאו את ההתכנסות הדתית הגדולה הראשונה מאז הקורונה שהייתה אמורה להיות מוגבלת לעשרת אלפים", נכתב בדיילי מייל. "אפילו לפני המהומה, המשטרה ביקשה מאנשים שלא להשתתף בשל עומס והסיכון להידבקות בקורונה".

הניו יורק טיימס ציין כי "במשך שנים היו אזהרות כי התשתית הבלתי מסודרת של האתר לא יכולה להתמודד בבטחה עם קהלים גדולים". "האתר סביב הקבר חולק לאזורים נפרדים בניסיון להכיל ולשלוט בקהל. אבל בעת שמספרי הקורבנות טיפסו, עלו שאלות לגבי תכנון לקוי ורשלנות אפשרית", נאמר בדיווח.

גם כלי התקשורת בעולם הערבי עוקבים מקרוב אחרי המתרחש באסון בצפון ישראל. רשת אל-ג'זירה ציטטה עדי ראייה שסיפרו כי התקרית החלה כאשר רבים שניסו לצאת מהאתר הצטופפו במעבר צר דמוי מנהרה וכי "האנשים החלו ליפול אחד על השני ליד קצה השביל, בעת שירדו במדרגות מתכת חלקלקות".

העיתון גולף ניוז שיוצא לאור באמירויות כתב כי "צילומים שעלו לרשתות החברתיות הראו מחזות כיאוטיים כאשר גברים חרדים טיפסו דרך חריצים ביריעות ברזל קרועות כדי להימלט מהדוחק, בעת ששוטרים וחובשים ניסו לסייע לפצועים".