שליח איראן במשא ומתן המתנהל בווינה בנושא החזרה להסכם הגרעין, הודיע כי במהלך השיחות, הוחלט על הסרת סנקציות במגופים בתחומי הנפט, גופים כלכליים ובסקטורים נוספים, כמו גם מאישים ומוסדות במדינה, כך פורסם הערב (שבת) בערוץ התקשורת הרשמי במדינה. 

בתוך כך, שליח רוסיה במשא ומתן בנושא הגרעין בווינה, מיכאיל אוליאנוב, הודיע: "השיחות עם איראן מתקדמות בכיוון הנכון, אך אין לצפות לפריצת דרך". זאת לאחר חידוש השיחות בין הצדדים ביום שישי האחרון, במטרה לדון בחזרה להסכם הגרעין משנת 2015. עם זאת, ציין כי "נוכל להיווכח לתוצאה מוצלחת בשבועות הקרובים". אוליאנוב הוסיף כי השיחות צפויות לשוב ולהתחדש בעוד שבוע.

שר החוץ האיראני זריף מאשים את ישראל בחבלה במתקן הגרעין בנתנז. צילום: רויטרס

בנוסף, דיפלומט אירופי טען כי המשא ומתן בין נציגי המעצמות לבין איראן אינו מתקדם כמצופה, לאחר שלושת השבועות של חידוש המשא ומתן, והוסיף כי טרם הגיעו להבנות במחלוקות העיקריות. "צפויה לנו עבודה רבה והזמן אוזל", אמר הדיפלומט, "ציפינו להתקדמות השבוע, אך לא הגענו להבנות בנושאים המכריעים".

כזכור, ביום שלישי האחרון, שבע המשלחות לשיחות הגרעין חזרו לווינה לקראת חידוש השיחות. בעוד שנשיא איראן, חסן רוחאני, טען להתקדמות במשא ומתן, דובר משרד החוץ האיראני סעד חטיבזדה סתר זאת וטען כי "הצדדים אינם מתקדמים במהירות וכי בשלב זה לא נשקל קיום שיחות בדרג שרי החוץ".