נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, השיק אמש בלוג דמוי טוויטר שנועד לסייע לו לתקשר עם תומכיו ולהעביר את המסרים שלו אחרי שהרשתות החברתיות סגרו את חשבונותיו לאחר שנאמניו הסתערו על גבעת הקפיטול. לטענת יועצו הבכיר, לא מדובר ברשת החברתית החדשה שמתוכננת להיות מושקת בעתיד הקרוב.

הבלוג, שנקרא "משולחנו של דונלד טראמפ", כולל כבר הצהרות של הנשיא לשעבר, סרטונים ותמונות מהשבועות האחרונים. "בתקופה של שתיקה ושקרים, זורח מגדלור של חירות. מקום לדבר בחופשיות ובבטחה", נאמר בסרטון שליווה את ההשקה.

הפוסטים שמופיעים בבלוג מזכירים את הלשון הבוטה שאפיינה את טראמפ גם בעת שישב בבית הלבן עם כינויים מזלזלים לעבר יריו. "נחמד לראות את ה-RINO (רפובליקני רק בשם, כינוי גנאי בשיח הפוליטי האמריקאי, בעיקר בפי חברי המפלגה הרפובליקנית כנגד חבריהם למפלגה, שדעותיהם לא מספיק שמרניות לכאורה - ח"א) מיט רומני סופג קריאות בוז בוועידת הרפובליקנים ביוטה", כתב ביום שני על הסנאטור הרפובליקני, מועמד המפלגה לנשיאות ב-2012. "הם היו בין הראשונים שהבינו את הברנש הזה, מפסידן".

צילום מסך מתוך אתרו החדש של דונאלד טראמפ (צילום: צילום מסך)
צילום מסך מתוך אתרו החדש של דונאלד טראמפ (צילום: צילום מסך)

עם זאת, בניגוד לרשתות החברתיות המוכרות, המשתמשים לא יכולים להגיב אלא רק לעשות "לייק" ולשתף את הפוסטים בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלהם. גורם המעורה בתפעול הבלוג הבהיר כי "זו רק תקשורת חד צדדית".

מקורביו של טראמפ הבהירו כי לא מדובר ברשת החברתית שהנשיא לשעבר מתכוון להשיק כתחרות לטוויטר ולפייסבוק. "האתר של הנשיא טראמפ הוא מקור נהדר למצוא את ההצהרות האחרונות שלו ואת רגעי השיא מתקופת כהונתו הראשונה", אמר יועצו הבכיר, ג'ייסון מילר. "אולם זו לא פלטפורמה של רשת חברתית חדשה. יהיה לנו מידע על כך בעתיד הקרוב". 

 ההודעה על השקת הבלוג הגיעה לקראת ההכרעה היום של ועדת הפיקוח של פייסבוק אם להשיר על כנה את השעיית החשבונות של הנשיא לשעבר בפייסבוק ובאינסטגרם אחרי שהוא סולק משתי הרשתות לאחר שהביע סימפטיה כלפי הסתערות תומכיו המשולהבים על בניין הקפיטול ב-6 בינואר.

בטוויטר, שגם סילקו את טראמפ לאחר האירועים בוושינגטון, הבהירו כי הם לא יאפשרו לנשיא לשעבר לשוב לפעילות ברשת החברתית הפופולרית