קרוב לשבוע לאחר שנודע כי בני הזוג גגייטס החליטו להתגרש אחרי 27 שנות נישואים כשהם מציינים כי "אנחנו כבר לא מאמינים שאנחנו יכולים לצמוח יחד כזוג", הוול סטריט ג'ורנל חשף פרטים חדשים, על הפרשה שמעסיקה כבר מספר ימים את עולם העסקים, המתבססים על שיחות עם אנשים המעורים בנושא ומסמכים שהגיעו לידי העיתון.

מהדיווח עולה כי אחד הגורמים העיקריים לגירושי הזוג היה חששה של מלינדה גייטס מהקשרים של בעלה עם איש העסקים הפדופיל, ג'פרי אפשטיין. עובד לשעבר בקרן הפילנתרופית של בני הזוג גייטס סיפר כי לאחר שפגשו את אפשטיין בשנת 2013, מלינדה לא הסתירה את חוסר הנוחות שלה ממנו, אולם בעלה ועובדים נוספים המשיכו את הקשרים עם איש העסקים המקושר.

המפנה התרחש באוקטובר 2019, כאשר הניו יורק טיימס דיווח שביל גייטס פגש את אפשטיין מספר פעמים ואף שהה בביתו במנהטן באחד הלילות. על פי הג'ורנל, בעקבות זאת החלה גייטס להיפגש עם עורכי דין מפירמות שונות על מנת לדון בפירוק נישואיה לביל. 

עוד ציין העיתון כי כאשר בני הזוג הודיעו במפתיע בשנה שעברה שלא ישתתפו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, הצוותים המשפטיים שלהם כבר היו בעיצומם של דיונים לגבי הפרידה וחלוקת ההון. הצוות של מלינדה גייטס כלל את עורך הדין רוברט סטיבן כהן מניו יורק, שייצג גם את מייקל בלומברג ואיוונה טראמפ בתהליכי הגירושים שלהם. ביל גייטס העסיק את רולנד אולסון מפירמת עורכי הדין שייצגה את מארק צוקרברג.