נמשכת המתיחות הצבאית בין ארה"ב לאיראן. הצי האמריקאי השתלט אתמול על ספינה בים הערבי, שעל סיפונה נמצא משלוח אמצעי הלחימה האיראניים הגדול ביותר שנתפס עד כה בדרכו למורדים החות'ים בתימן.

כוחות מיוחדים של הצי האמריקאי השתלטו על ספינת הנשק שהייתה בדרכה מאיראן לתימן כשעל סיפונה כלי נשק המספיקים לחמש צבא שלם. על סיפון האונייה שנעצרה היו כ־3,000 רובי סער סיניים המשמשים את כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, מאות מקלעים כבדים, משגרי טילי כתף ורובי צלפים יחד עם עשרות טילים מתקדמים נגד טנקים מתוצרת רוסיה.

לצד כלי הנשק נמצאה גם כמות גדולה של תחמושת, חומרי נפץ פלסטיים, חלקים לטילים בליסטיים ומל"טים מתוצרת איראן, וכן אמצעים אופטיים שונים. הנשק נתפס על ידי כוחות מיוחדים שפעלו מסיפונה של ספינת הטילים האמריקאית מונטריי. בהודעת הצי החמישי האמריקאי נמסר כי "לאחר פינוי כלי הנשק האסורים מסיפונה של הספינה, הצוות קיבל מים ומזון והורשה להמשיך בדרכו, מתוך הבנה כי מדובר ב"מבריחים בדרג נמוך".

בתוך כך, שיחות הגרעין עם איראן בווינה נמשכות בדרג מומחים, כאשר בני שיחה של איראן, כולל השיח העקיף שמבצעת ארה"ב, נחושים להגיע להסכמה לפני סוף החודש. שר החוץ הגרמני היקו מס אמר אתמול בבריסל לאחר מפגש עם שרי החוץ של האיחוד האירופי כי "המשא ומתן קשה ומתמשך, אך הצדדים עובדים ברוח טובה ובאווירה קונסטרוקטיבית. אבל הזמן אוזל. אנחנו נערכים לחזרה מלאה להסכם הגרעין, וזו הדרך היחידה להבטיח שאיראן לא תחזיק בנשק גרעיני".

במקביל, דובר משדר החוץ האיראני אישר אתמול לראשונה באופן רשמי בתדרוך לעיתונאים, כי נציגים איראנים אכן מקיימים משא ומתן עם סעודיה להסדרת היחסים בין המדינות היריבות. עוד אמר הדובר: "הנמכת הלהבות בין שתי המדינות היא אינטרס של שתי האומות ושל האזור".