אבי יששכרוף, פרשן לענייני ערבים (וואלה!) שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לשרשרת החיסולים שביצעו צה"ל ושב"כ בארגון חמאס: "אני חושב שתחושת החסינות שניתנה להם בימים האחרונים מאחר והם מסתתרים מתחת לאדמה מתחילת הסבב, מתחילה אט אט לעזוב אותם. זה עוד לא אומר שהגענו למקום בו אנו רוצים להיות בחמאס, מאחר והצמרת הבכירה ביותר ועוד כמה קודקודים עדיין לא נפגעו".

"מה שסיים את הסבב ב-2014 היה היכולת של צה"ל לפגוע בשניים מהמח"טים הבולטים ביותר, בזמנו זה פגע בשאיפות או במוטיבציות היתר של חמאס לעשות פיגועי התאבדות, זו הייתה ההתנפלות הישראלית על צמרת חמאס המדינית. הייתה שם כוונה ברורה לאותת לחמאס שדמם בראשם, וכרגע אנו רואים שהזרוע המדינית מחוץ לתחום", המשיך.

על המשך המערכה הנוכחית אמר יששכרוף: "אני תחת הרושם שאנו במעין קרב אינסופי מאחר שחמאס לא מראה סימנים שהוא מוכן לרדת מהעץ וישראל לא מראה סימנים שהיא מוכנה להפסיק את האש. אף אחד לא רוצה להפסיק ואני לא כל כך אופטימי לגבי סיום המערכה הזאת".

"את תמונת הניצחון של חמאס הם קיבלו בירי על ירושלים והמרכז שדבר כזה עוד לא ידענו. השאלה כרגע היא האם חמאס הולך לספוג מספיק מהלומות שיצדיקו את היציאה הנחפזת להרפתקה הזו, שאמורה להשיג הישג דרמטי שלא ראינו עד היום. יש פה מסר ברור אחד - יש בוס אחד בציבור הפלסטיני וזה חמאס", הוא הוסיף.

לדבריו, כרגע עדיין לא נרשם הישג ישראלי בתחומי עזה: "אם רוצים לייצר פה התרעה צריך לייצר הישג הרבה יותר דרמטי. להפיל בניין או שניים זה לא מה שיזיז להם".

בהמשך, התייחס יששכרוף למהומות והפרות הסדר בערים המעורבות ואמר: "מצד אחד רבים מבין הערבים בישראל רוצים להשתלב בתוך החברה הישראלית. מנגד, יש כאן מיעוט שנותן את הטון בימים האחרונים וחבל שכך, אנו משלמים ונשלם על זה מחיר. זה לא נראה טוב".