אחרי שמאות רקטות נורו מרצועת עזה לעבר ישראל מאז יום שני וצה"ל תקף יעדים רבים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, ברחבי העולם לא נותרו אדישים להסלמה הגוברת בין ישראל לחמאס והפגנות רבות התקיימו אמש והלילה במחאה על תקיפות צה"ל ברצועת עזה.

שר החוץ של סעודיה פייסל בן פרחאן גינה את פעילות ישראל נגד הפלסטינים וטען כי היא מפרה זכויות אדם. בנוסף, הוא גינה את גירוש הפלסטינים ממזרח ירושלים. שר תיירות של בחריין, זייד ראשיד אל זייני, אמר כי הוא מצפה שהעימות בין ישראל לפלסטינים יטופל בצורה הוגנת ושוויונית. 

בארצות הברית מפגינים פרו פלסטינים יצאו לרחובות בוסטון, פילדלפיה וערים נוספות ומחו כנגד תקיפות חיל האוויר הישראלי ברצועה. בלוס אנג'לס צעדו אלפים לעבר הקונסוליה הישראלית תוך שהם מניפים כרזות הקוראות "לשחרר את פלסטין".

האפיפיור פרנציסקוס התייחס גם הוא למלחמה בין ישראל לחמאס וקרא לשני הצדדים להפסיק אותה. בהודעה שיצאה מטעמו נאמר: "קורא לסיום הלחימה בשטחים הישראליים והפלסטינים". 

הפגנת ענק בבגדד נגד תקיפות ישראל בעזה (צילום:  REUTERS/Khalid al-Mousily)
הפגנת ענק בבגדד נגד תקיפות ישראל בעזה (צילום: REUTERS/Khalid al-Mousily)

בתוך כך הפנטגון הודיע כי שר ההגנה של ארצות הברית, לויד ג' אוסטין השלישי שוחח עם שר הביטחון בני גנץ. עוד נמסר, כי אוסטין אישר מחדש את זכותה של ישראל להגן על עצמה וגינה בחריפות את המשך המתקפה של חמאס וארגוני טרור אחרים נגד אזרחים ישראלים. הוא הוסיף כי הוא סבור שיש צורך להגיע להפסקת אש ולהשיב את הרגיעה.

הפגנות פרו פלסטיניות בקוסובו (צילום: REUTERS/Laura Hasani)
הפגנות פרו פלסטיניות בקוסובו (צילום: REUTERS/Laura Hasani)

בבריטניה השתתפו אלפים בהפגנת תמיכה בפלסטינים וקראו לממשלת בריטניה להפסיק לאפשר את מה שהם תיארו כ"אלימות אכזרית של ישראל דיכוי העם הפלסטיני".

בעיר סרינגאר במדינת ג'מו וקשמיר שבהודו נעצרו 21 בני אדם שהפגינו במחאה למתקפה הצבאית של ישראל בעזה. מן המשטרה המקומית  נמסר כי הים "מקפידה לעקוב מקרוב אחר גורמים המנסים למנף את המצב האומלל בפלסטין כדי להפר את השקט והסדר הציבורי בקשמיר. עוד נכתב, כי  כי המשטרה "רגישה לעוגמת נפש", אך אינה תאפשר לרגשות אלה "לעורר אלימות, הפקרות והפרעה".

גם ברחבי קנדה נערכו הפגנות ברקע האלימות הגוברת במזרח התיכון, כאשר קבוצות פרו-פלסטיניות התאספו בערים ומחו כנגד המבצע בעזה. בוויניפג התעמתו מפגינים פרו-פלסטינים ופרו-ישראליים ופוזרו על ידי למעלה מתריסר שוטרים. 

אידריס אלבקרי, פלסטיני-קנדי מירושלים שהשתתף בעצרת, קרא לממשל האמריקאי "לנקוט בגישה הרבה יותר מאוזנת ועקרונית" למצב המתמשך באזור. בנוסף דווח כי בקנדה אמור להתקיים היום אירוע וירטואלי פרו-ישראלי.

הפגנות פרו פלסטיניות במקסיקו (צילום: REUTERS/Henry Romero)
הפגנות פרו פלסטיניות במקסיקו (צילום: REUTERS/Henry Romero)


הפגנות פרו פלסטיניות בברזיל, פוז דו איגאווסו (צילום: REUTERS/Christian Rizzi )
הפגנות פרו פלסטיניות בברזיל, פוז דו איגאווסו (צילום: REUTERS/Christian Rizzi )