נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וממשלתו אישרו עסקת נשק בסך 735 מיליון דולרים עם ישראל שעיקרה היא טילים מדויקים, כך פורסם היום (שני) בוושינטון פוסט.

על פי הפרסום, ההודעה הרשמית לקונגרס הייתה כבר ב-5 במאי, כשבוע לפני תחילת המערכה הנוכחית וההתחממות עם חמאס. בזמן שקרא להפסקת אש מיידית, אמר הממשל כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מפני חמאס - עמדה שרוב הקונגרס תמך בה בעבר. אך מחוקקים מסוימים רוצים לדעת יותר על המכירה החדשה, ועיתויה, ומציעים להשתמש בה כמנוף.

כאמור, הממשל נדרש להודיע ​​לקונגרס על מכירות כאלה, אם כי הודעה רשמית בדרך כלל מגיעה רק לאחר שהקונגרס מסכים באופן לא רשמי. לאחר ביצוע ההודעה הרשמית, יש למחוקקים 20 יום להתנגד ברזולוציית אי-הסכמה בלתי מחייבת.

דובר הוועדה לענייני חוץ אישר כי הקונגרס קיבל הודעה ב-5 במאי על העסקה המסחרית בה תספק בואינג את הנשק לישראל. אולם חלק מהמחוקקים לענייני חוץ נתפסו לא מוכנים בסוף השבוע כשנודע לראשונה על המכירה, כך על פי מקור בעל ידע על השיחות הפרטיות.

מכירת הנשק עשויה להדגיש עוד יותר את הפער הגובר בקרב הדמוקרטים בביקורת על ישראל. "מאחורי ישראל שורה ארוכה של מגנים נחרצים בהנהגה הדמוקרטית, כולל מנהיג הרוב בסנאט צ'רלס  שומר, יו"ר הוועדה ליחסי חוץ בסנאט, רוברט מננדס, ומנהיג הרוב בבית, סטני הויר, שכולם הדגישו את זכותה של ישראל להגן על עצמה. עם זאת, ישנם מחוקקים צעירים שהפגינו ספקנות הולכת וגוברת בקרב הדמוקרטים לגבי פעולות ישראל", דווח עוד בוושינגטון פוסט.