האו"ם הודיע היום (חמישי) כי מועצת זכויות האדם תקיים בשבוע הבא דיון מיוחד בנושא "המצב הקשה של זכויות האדם של הפלסטינים". בהודעת האו"ם נכתב עוד כי הדיון יתכנס בעקבות בקשה רשמית שהוגשה ע"י פקיסטן, כרכזת הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, והנציגים הפלסטינים.

כזכור, בתחילת השבוע התכנסו 15 החברות במועצת הביטחון של האו"ם לדיון פומבי ראשון שעסק בסבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לעזה. הדיון המדובר נמשך מספר שעות, והסתיים ללא החלטות, כאשר גורמים דיפלומטים אמרו ל"רויטרס" כי עדיין לא גובשה הצהרה משותפת, מכיוון שהאמריקאים "לא מאמינים שזה יסייע למצב". 

"האלימות בעזה וסביבתה מחרידה וחייבת להיפסק", אמר במהלך הדיון מזכ''ל האום אנטוניו גוטרש, שאף סיפר כי נערכים כעת מאמצים להביא להפסקת אש. "האו"ם מפעיל באופן פעיל את כל הצדדים להפסקת אש מיידית. פעולות האיבה כבר גרמו למוות בלתי מתקבל על הדעת, לסבל עצום ולפגיעה בתשתיות חיוניות", הוסיף גוטרש.

"אני נחרד מהמספר הגדול יותר ויותר של נפגעים אזרחיים פלסטינים, כולל נשים וילדים רבים, מהתקיפות הישראליות בעזה. אני גם מצער על הרוגים ישראלים מרקטות ששוגרו מעזה", המשיך גוטרש שאף מסר כי הוא מודאג מעימותים בין כוחות הביטחון הישראליים ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים לבין האוכלוסייה הערבית.