ראש הלשכה המדינית של חמאס, אימסעאיל הנייה, הגיב הערב (שישי) לאחר סיום המערכה מול ישראל, והודיע: "הניצחון היה אסטרטגי, השיקום של עזה בדרך". במהלך נאומו, הודה הנייה לאיראן על הסיוע במימון ובתמיכתה הצבאית במבצע, וקרא למדיניות ערביות לסייע בשיקומה של העיר עזה.

הנייה הוסיף כי חמאס ימשיך להגן על ירושלים ויפעל לשחרור מסגד אל-אקצא, והבהיר כי מטרת הארגון היא להמשיך ולהצית את האלימות בין פלסטינים לכוחות הביטחון באזור יהודה ושומרון ובירושלים. "ירושלים תמשיך להוות מוקד העימות", אמר, והוסיף כי אין בכוונת חמאס להפסיק לנסות לערער את יציבותה של ישראל.

גם מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי, קרא למדינות מוסלמיות להירתם למען בנייתה המחודשת של עזה, לאחר המערכה מול ישראל. הוא אף דרש כי מנהיגי המדינות יגבו את הפלסטינים. חמינאי קרא להעמיד את נתניהו לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי והוסיף כי התנגדות הפלסטינים עושה אותם חזקים יותר בכל יום, לעומת ישראל, שלדבריו, נחלשת. 

חיל האויר תוקף עמדות שיגור של החמאס, צילום: דובר צהל

מוקדם יותר, דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזדה, בירך את הפלסטינים בעזה ואמר: "ברכות לאחינו ואחיותינו הפלסטינים על ניצחונם ההיסטורי". גם משמרות המהפכה באיראן הגיבו לסיום המבצע ומסרו הודעה רשמית: "האינתיפאדה עברה משימוש באבנים לשם הגנה, לטילים מדויקים. בעתיד, הציונים יכולים לצפות למכות קטלניות מתוך השטחים הכבושים".