מועצת הביטחון של האו"ם קראה לשמירה על הפסקת האש בין ישראל לחמאס, והדגישה את הצורך המידי בסיוע הומניטרי לאזרחים פלסטיניים. המועצה, בת 15 החברים, פרסמה היום (שבת) הצהרה לאחר שלא הייתה מסוגלת להגיע אליה במהלך 11 ימי הסכסוך, בגלל התנגדותה של ארה"ב. כמו כן, צרפת הודיעה כי היא העמידה את הנושא בראש סדר העדיפויות שלה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה להצהרה כי הם "מודים לנשיא ביידן ולממשל האמריקאי על תמיכתם המתמשכת בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה, ועל פעילותה במועצת הביטחון. האחריות המלאה על ההסלמה מוטלת על ארגון הטרור חמאס, שבחר לפתוח בירי טילים לבירת ישראל ירושלים, לעוטף עזה  ולשאר ערי ישראל".

עוד הוסיפו: "מצער לראות שמועבי״ט התעלמה מירי של למעלה מ-4,000 טילים לעבר אזרחי ישראל מתוך השטחים המאוכלסים בעזה. החמאס משתמש בתושבי הרצועה כמגן אנושי, מנצל באופן ציני את מצוקתם, יורה על המעברים היבשתיים ומונע הכנסת ציוד הומניטרי, מזון, תרופות ואנרגיה מישראל לרצועה".

בדבריהם, ציינו כי "אנו מצפים מהקהילה הבינ"ל לגנות את החמאס, לפרק אותו מנשקו ולדאוג לשיקום הרצועה תוך מניעת זליגת כסף ואמל"ח לטרור. ישראל ממשיכה להיות מחוייבת לגורל שבוייה ונעדריה ותעמוד על השבתם. ישראל מודה לכל המדינות שתמכו בזכותה להגן על עצמה ותמשיך לעשות זאת מול כל איום על אזרחיה".

נציין, כי לפני פרסום ההצהרה היה תיאום מצוין בין ישראל לארה"ב. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פעל מול חברות המועצה על מנת למתן את הנוסח ולמנוע ניסוחים בעייתיים לישראל ונרשמו ניסיונות חוזרים ועיקשים להעביר טקסטים בעייתיים והחלטות מוקדמות יותר.

בנוסף, חשוב להדגיש כי כתוצאה מעבודת משרד החוץ, פרסום ההצהרה נבלם לכל אורך המבצע, הגיע רק לאחר סיומו ולא יצר לחץ מדיני לסיים אותו.