נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, לא בוחל בשיטות לדיכוי האופוזיציה: מתנגדי השלטון דיווחו היום (ראשון) כי העיתונאי והבלוגר, רומן פרוטסביץ', נעצר לאחר שהמטוס שבו טס בדרכו לליטא נאלץ לבצע נחיתת חירום במינסק בטיעון של איום על פצצה. נשיא ליטא דרש מבלארוס לשחרר את פרוטסביץ' וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב.

"אני קורא לבעלות הברית של נאט"ו והאיחוד האירופי להגיב באופן מיידי לאיום שנשקף על התעופה האזרחית הבינלאומית מצד המשטר בבלארוס. על הקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים מיידיים שהדבר לא יחזור עליו", אמר הנשיא, שהבטיח לדון בכך ביום שני בפסגת האיחוד האירופי.

כאמור, טיסה 4978 של חברת ריינאייר הייתה היום בדרכה מאתונה לווילנה, אולם באופן פתאומי הטייס נאלץ לבצע נחיתת חירום בשדה התעופה של מינסק אחרי שהוזנק לעברו מטוס קרב מדגם מיג-29. הרשויות בבלארוס טענו כי התקבל איום על פצצה במטוס, אולם בהמשך נמסר כי מדובר בדיווח שווא.

פעילי אופוזיציה ועיתונאים דיווחו כי בעת שהמטוס שהה על הקרקע והנוסעים נדרשו לעבור לטרמינל, עצרו כוחות הביטחון את העיתונאי והבלוגר רומן פרוטסביץ', מייסד ערוץ הטלגרם נקסטה המזוהה עם האופוזיציה, שהיה בין הנוסעים. לפי דיווח בנקסטה, פרוטסביץ' סיפר כי הוא זיהה שעוקבים אחריו עוד בנמל התעופה של אתונה.

מתנגדי המשטר הביעו חשש כי פרוטסביץ' עלול לעמוד בפני עונש מוות. הרשויות במינסק הכריזו כי צוות העריכה של נקסטה הם קיצונים וחשודים בארגון הפרות סדר ודרשו את הסגרתם מפולין. "אנחנו דורשים את שחרורו המיידי של רמאן, חקירה של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית וסנקציות על בלארוס", מסרה מנהיגת האופוזיציה הגולה, סבטלנה טיחנובסקאיה.

מהאיחוד האירופי נמסר כי הם "מודאגים מאד מהדיווחים על הסטת הטיסה על מנת לעצור אזרח בלארוס" וכי הם מנסים להבהיר את הנסיבות עם הרשויות במינסק.