ה"גרדיאן" הבריטי דיווח היום (ראשון) כי מפעל הכימיקלים במחוז אספהאן במרכז איראן בו התרחש מוקדם יותר פיצוץ הנו מפעל לייצור כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים).

התקשורת האיראנית דיווחה מוקדם יותר היום כי תשעה בני אדם נפצעו בפיצוץ במפעל של חברת "Hesa" המייצרת מגוון כלי טיס ומל"טים עבור כוחות איראניים ופרו-איראנים וממוקמת במתחם שבבעלות ספיהאן נרגוסטאר תעשיות כימיות.

"נסיבות הפיצוץ בתעשייה הכימית של ספהאן נרגוסטאר נמצאות בחקירה, זאת בעוד תשעה פצועים פונו לבית החולים", מסר באס עבדי ממרכז החירום הרפואי במחוז לסוכנות הידיעות האיראנית "מהר". 

יצוין כי הדיווח מגיע מספר ימים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טען שאיראן שיגרה מל"ט לעבר ישראל. המל"ט הופל מעל עמק המעיינות, באזור הגבול עם ירדן. לאחר מכן הציג רה"מ חלק מכנף המל"ט שלדבריו היה חמוש ואמר כי מדובר בעדות לכך שאיראן "מספקת את התשתיות עליהן נשענים ארגוני הטרור". 

במהלך פגישתו עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס שהתקיימה מספר ימים לאחר הפלת המל"ט אמר נתניהו, כי "הכוחות האיראניים שיגרו מל"ט חמוש, שכוחותינו יירטו בגבול בין ישראל לירדן. אני חושב שזה אומר הכול על הפטרון האמיתי של הטרור במזרח התיכון ובעולם - איראן".